|
Auteur |
Bericht |
Liesjepech
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 dec 2008 15:43 Onderwerp: Intake gesprek alcoholcursus cbr |
|
|
Ongelukkigerwijs kwam ik in aanmerking voor een Ema cursus.
Nadat ik deze had betaald kreeg ik bericht met de 3 data's en een datum voor het intake gesprek.
Nóg ongelukkiger was dat ik 10 minuten te laat voor de intake was, dit is niets voor mij want ik ben zeer punctueel.
Nu is de cursus geschorst en moet ik deze opnieuw betalen, maar eerst wordt mijn rijbewijs ongeldig verklaard, met alle kosten van dien.
Heb ik zo vreselijk veel pech of kan ik bewaar aantekenen? En heeft het zin?
Het is duidelijk dat ik niet te laat mocht komen voor de cursusdagen maar moet/ mag deze instantie ook zo streng zijn voor het intakegesprek?
Ik heb er alles aan gedaan om alsnog het gesprek aan te gaan, ik ben zelfs naar het CBR gegaan en heb daar een gesprek gehad met de jurist, vervolgens moest ik een bezwaarschrift opstellen maar nu blijk ik geen geldige reden te hebben opgegeven.
Ook moet mij van het hart dat ik er alleen voor sta, met een partime baan en een klein manneke van 2, waar moet ik de 700 euro vandaan halen?
Ben ik niet al genoeg gestraft........?
Ik voel me echt als een crimineel in een hoekje geplaatst. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 29 dec 2008 17:34 Onderwerp: |
|
|
Te laat komen wordt gezien als het niet verlenen van de vereiste medewerking aan de maatregel of als niet of onvoldoende te hebben deelgenomen. Het rijbewijs wordt ongeldig verklaard. Ik kan het in de Wegenverkeerswet 1994, art. 130-134a, niet terugvinden. Het kan verwoord zijn in een ministeriële regeling. Helaas beschik ik hier niet over.Lees de linken alhier even door. Misschien vindt je ook iets over bezwaar en informatie over een betalingsregeling. Voldoe de kosten op tijd. Anders volgt hetzelfde verhaal. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 29 dec 2008 18:33 Onderwerp: |
|
|
Het Reglement rijbewijzen is zoals altijd op www.wetten.nl te vinden. Het gaat om:
artikel 132 schreef: | 1. Het tijdstip waarop en de plaats waar betrokkene de hem opgelegde educatieve maatregelen, bedoeld in een der artikelen 131, vijfde lid, of 134, vierde lid, van de wet dient te ondergaan, worden door het CBR vastgesteld.
2. Indien betrokkene niet op de vastgestelde tijd en plaats aanwezig is, worden tijd en plaats waarop betrokkene de hem opgelegde educatieve maatregelen dient te ondergaan, door het CBR opnieuw vastgesteld, tenzij naar het oordeel van het CBR geen sprake is van een geldige reden van verhindering. |
De vraag is dus of er sprake was van een geldige reden van verhindering. Daarbij moet je denken aan een situatie van overmacht, zie bijv. Rb. Haarlem 10 juli 2006, LJN AY4336. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|