|
Auteur |
Bericht |
Boontje20
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 mei 2011 20:04 Onderwerp: Inhouding op loon |
|
|
Ik heb sinds kort ontslag genomen bij mijn werkgever.
Nu heeft hij zonder aan mij te melden een netto bedrag ingehouden op mijn loon.
Op mijn salarisstrook was aangegeven.. inhoudingen ivm status auto..
Ik had namelijk een bedrijfsauto (geen lease dus op naam van die zaak) en nu hoorde ik dat deze auto vuil was aan de binnenkant..
Mag een werkgever dit zomaar doen ??
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 10 mei 2011 21:34 Onderwerp: |
|
|
Kijk in je arbeidsovereenkomst en de regeling rondom het gebruik van de auto. Of 'vuil' voldoende is om in te houden kan ik niet beoordelen. Vaak wordt er tijdelijk iets ingehouden om eventuele boetes nog te kunnen betalen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 9:24 Onderwerp: |
|
|
In beginsel is dat niet toegestaan. Ik zou niet weten op welke manier een bedrijfsreglement er in kan voorzien dat een medewerker zelf moet betalen voor het schoonmaken van een bedrijfsauto, anders dan het normale onderhoud. Elke vorm van schade die de werknemer tijden de normale uitoefening van zijn werkzaamheden veroorzaakt bij de werkgever, komt voor risico en rekening van de werkgever.
Dit verandert pas zodra de schade opzettelijk is toegebracht aan de werkgever. In dat geval kan de werkgever de schade verrekenen met je salaris.
Bijvoorbeeld als jij expres na een moddergevecht in je audi gaat zitten en de bekleding besmeurt, dan lijkt het mij te verdedigen dat de werkgever de schoonmaakkosten verrekent. Ben je echter hovenier, en is er in de loop der tijd wel eens wat modder in de bedrijfsbus gekomen, dan kan de werkgever dit in principe niet verhalen. |
|
|
|
 |
|