|
Auteur |
Bericht |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 13:06 Onderwerp: Informeren naar ziekteverleden / arbeidshandicaps |
|
|
Beste allen,
Mijn werkgever, waar ik nu 2 maanden werkzaam ben, heeft via e-mail mij benaderd met de vraag om een onderzoek in te vullen waarbij ze eventueel ziekteverleden en arbeidshandicaps in kaart willen brengen om zo te kunnen bekijken of ze recht hebben op subsidies of andere aanpassingen op de werkplek moeten verzorgen.
Ik weet dat ik niet verplicht ben tot antwoorden en vind het een wat ongepaste vraag maar ik vraag mij af of er wettelijk iets is vastgelegd hierover. Belangrijk te weten is dat ik al een tijdje aan het werk ben.
In jurisprudentie vond ik alleen een ontslagzaak waarbij de rechter het onredelijk vond dat de werkgever een verzwegen ziekteverleden dat bekend werd gebruikte als reden voor ontslag.
Ik ben van plan de werkgever een mail terug te sturen met dat ik het een ongepaste vraag vind en ik niet van plan ben deze te beantwoorden, ik zou er graag een juridische grondslag bij willen. |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 14:27 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels ben ik gewezen op artikel 38b lid 1 van de ziektewet. Nu verwijst deze naar artikel 29b en 29d van de ziektewet en haal ik daaruit dat dit ziet op een al gedane ziekmelding of aankomende ziekmelding en dus geen toepassing heeft op deze situatie.
Heb ik dit juist geïnterpreteerd? |
|
|
|
 |
|