Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Klaas1952
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 feb 2014 12:56 Onderwerp: Informatieplicht voor gezondheidsinstellingen? |
|
|
Ik heb een geestelijk gehandicapt kind, dat wilsonbekwaam is.
Ik ben 9 jaar geleden gescheiden, en toen was er nog geen plicht om een ouderschapsplan op te stellen.
Daarna werd het mij steeds duidelijker, dat mijn ex van mij is gescheiden om 'beter' te kunnen zorgen voor ons gehandicapte kind. Ze isoleert het kind van familie, de vader, en hulpverleners. Het lijkt meer zoals iemand een hond houdt.
Natuurlijk is dat niet goed voor het kind. Nu is ze intern op een zorg annex opleidingsinstelling.
Met het kind en de moeder heeft de instelling afgesproken, om geen informatie over het het ermee gaat, aan de vader te verstrekken.
Mijn vraag is: bestaan er verboden of verplichtingen over het verstrekken van informatie aan de juridische vader van een wilsonbekwaam kind, terwijl hij niet de bewindvoerder is?
edit: het kind is meerderjarig
Laatst aangepast door Klaas1952 op wo 19 feb 2014 22:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: di 18 feb 2014 21:35 Onderwerp: Re: Informatieplicht voor gezondheidsinstellingen? |
|
|
Klaas1952 schreef: | Ik heb een geestelijk gehandicapt kind, dat wilsonbekwaam is.
Ik ben 9 jaar geleden gescheiden, en toen was er nog geen plicht om een ouderschapsplan op te stellen.
Daarna werd het mij steeds duidelijker, dat mijn ex van mij is gescheiden om 'beter' te kunnen zorgen voor ons gehandicapte kind. Ze isoleert het kind van familie, de vader, en hulpverleners. Het lijkt meer zoals iemand een hond houdt.
Natuurlijk is dat niet goed voor het kind. Nu is ze intern op een zorg annex opleidingsinstelling.
Met het kind en de moeder heeft de instelling afgesproken, om geen informatie over het het ermee gaat, aan de vader te verstrekken.
Mijn vraag is: bestaan er verboden of verplichtingen over het verstrekken van informatie aan de juridische vader van een wilsonbekwaam kind, terwijl hij niet de bewindvoerder is? |
Ik zou naar een p&f-advocaat gaan, die kan dan ook wat meer informatie verzamelen dan je nu geeft.
Het eerste dat mij te binnen schiet is dat je zelfs als niet met het gezag bezwaarde ouder recht hebt op informatie, zie 1:377 b BW, zoals bijvoorbeeld over school etc.
Dat ga ik er wel vanuit dat je geen gezag hebt en het kind nog minderjarig is. Wellicht is dat niet het geval?
Indien je ook gehuwd was toen jullie kind geboren werd, heb je ook automatisch het gezag mede gekregen. |
|
|
|
 |
Klaas1952
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mei 2014 21:29 Onderwerp: |
|
|
Heeft het kans van slagen, indien de Privacywet wordt aangepast?
Ik stel me het zo voor: de instellingen rapporteren, en dat is technisch het gemakkelijkst via internet. De bevoegden kunnen er dan te allen tijde bij. Deze technische oplossing ligt eigenlijk voor de hand.
In de wet zou dan moeten komen te staan, dat alle ouders het recht op inzage hebben. Dus volgens ziet dit eruit als een simpele oplossing.
Maar is dat ook zo??
Ik heb al contact opgenomen met een kamerlid. Die zag zo snel geen oplossing. Mogelijk moet ik inhaken met een lobbygroep, zodat dit initiatief breed wordt gedragen en er meer druk op komt te staan.
Ik bedoel hiermee te zeggen, dat ik graag antwoord op deze vraag krijg! Bij voorbaat dank! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|