Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Powerwoman
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 dec 2013 19:35 Onderwerp: Informatieplicht overheidswerkgever |
|
|
Als ex-ambtenaar heb ik een WW-uitkering die door een overheidswerkgever wordt betaald. Het probleem is dat er bij mij onduidelijkheid is over de rol van UWV en de rol van de ex-werkgever m.b.t. de sollicitatieplicht en de re-integratieplicht.
Klopt onderstaand bericht en zo ja, waar kan ik dit artikel terugvinden.
UWV heeft de wettelijke taak om de sollicitatieplicht van uitkeringsgerechtigden, ook van overheidswerknemers, te controleren. De werkgever heeft hier geen rol in. Alleen de kwantitatieve aspecten van het solliciteren maken deel uit van de re-integratieplicht van de overheidswerkgever.
De werkloze overheidswerknemer heeft op grond van de WW een informatieplicht jegens UWV. Hij heeft die voor wat betreft de WW niet jegens zijn ex-werkgever.
Mijn ex-overheidswerkgever wil weten hoe vaak ik solliciteer, waar, op welke vacatures en het resultaat van mijn sollicitaties. Ben ik in het kader van mijn re-integratie verplicht om deze informatie te verstrekken aan mijn ex-werkgever. Mijn ex-werkgever betaalt mijn WW-uitkering en is risicodrager. |
|
|
|
 |
uwv_webcare
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 dec 2013 13:50 Onderwerp: |
|
|
Beste Powerwoman,
Je wilt weten of je voor re-integratie verplicht bent informatie te verstrekken aan je ex-werkgever.
Omdat je bij de overheid gewerkt hebt gelden voor re-integratie aparte regels.
De ex-werkgever moet je ondersteunen bij je re-integratie. UWV kan je daarbij niet adviseren. Vragen kun je het beste aan je werkgever stellen.
Actuele informatie over ontslag en re-integratie bij sector Overheid of Onderwijs vind je hier http://bit.ly/1gc2N34
Ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe baan.
Doménique
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|