Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 9:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Informatie & advies nodig
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jimmy85

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 11:02    Onderwerp: Informatie & advies nodig Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ikzelf ben 40uur werkzaam in een callcenter in Zoetermeer sinds vorig jaar juni 2010. Hier had ik eerst een 3 maanden contract welke vervolgens is verlengd met 6 maanden en nu weer is verlengd met 12 maanden. Mijn contract loopt dus nog tot 18 januari 2012.

Echter ga ik in aug 2011 beginnen aan een versnelde opleiding P&A dit is een opleiding op MBO niveau 4 en hier ga ik 2 jaar over doen, ik moet verplicht stage lopen 2 jaar.

Nou heb ik al op werk aangegeven dat ik per aug niet meer 40uur beschikbaar zal zijn maar 20uur. Nou kreeg ik van mijn directe leidinggevens te horen dat er een minimaal beschikbaarheid geld van 24uur op het project waar ik werkzaam ben.

Nou heb ik zelf al aangegeven om bv op een ander project over te stappen waar een minimum beschikbaarheid geld van 20 uur. Dit is helaas niet mogelijk om ove te stappen naar een ander project vanwege mijn verzuim (2 ziekmeldingen en 1 prive omstandigheid) Nou weet ik dat 2 ziekmeldingen al teveel zijn, ben ik mijzelf van bewust.

Volgens mijn directe leidinggevende kan ik dus niet overstappen naar een ander project welke dus een minimum beschikbaarheid heeft van 20uur. Volgens mijn leidinggevende zou dit dus werkweigering zijn als ik het laat omzetten naar 24uur maar dat ik dus dan 20uur kom werken, die overige 4 uren worden gezien als werkweigering.

Mijn werkgever wilt niet dus niet meewerken.
Ik heb ook aangegeven om mijn 40 uur contract aan te laten passen bv naar een min / max contract of een 0 uren contract.
Dit alles word gewoon niet gedaan.

Wat moet ik nou doen als ik straks in aug naar school ga en stage ga lopen?

Uiterraard heb ik mijn werk ook gewoon nodig.

Is dit een reden voor ontslag?

Ik vindt dat zij mij evengoed op een ander project zouden kunnen zetten waar ik minimaal 20uur beschikbaar ben.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Kan iemand mij adviezen of tips geven?

Mvg,

Jimmy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 10:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In beginsel heb jij een contract voor 40 uur per week, en dien jij je dus te houden aan die 40 uren per week. Dat jij een opleiding wilt doen, is niet iets waar jouw werkgever per se rekening mee hoeft te houden.

Vervolgens is het zo dat werkgever en werknemer zich als goed werkgever en goed werknemer ten opzichte van elkaar moeten gedragen Dat houdt in dat zij in moeten stemmen met voorstellen van de ander voor zover die voorstellen redelijk en billijk zijn.

Ik kan mij goed voorstellen dat het voorstel van jouw werkgever om in te stemmen met een urenvermindering tot 24 uur per week een redelijk en billijk voorstel is. Dat jouw werkgever ook nog ergens anders werk heeft voor minder uren per week doet nauwelijks ter zake. Jouw werkgever hoeft niet per se met alles in te stemmen. Uiteindelijk bepaalt jouw werkgever namelijk waar en hoe hij jou tewerkstelt binnen de grenzen van de arbeidsovereenkomst.

Ik begrijp overigens ook jouw probleem niet zo goed. Op zichzelf denkt jouw werkgever heel erg goed mee met jouw probleem, en stemt hij in met een verlaging van 40%. Als jij goede afspraken kunt maken met jouw baas over de wijze waarop je die 24 uur per week mag inzetten, dan is het toch helemaal niet zo erg om 4 uurtjes extra te werken. Desnoods zoek je een andere baan, en ga je aan het einde van je contract iets anders doen? Dan hoef je slechts een paar maanden 4 uur per week meer te werken.

Ik heb tijdens mijn stage gemiddeld meer dan 60 uur per week gewerkt...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds