|
Auteur |
Bericht |
shenur
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 20:03 Onderwerp: Incasso |
|
|
Weet iemand hoe het zit met een automatische incasso opzegging bij een bieb?
Ik ben lid van een bibliotheek. Ik heb een automatische incasso opgegeven toen ik lid werd van de bieb. Ik was vergeten dat je pasje automatisch verlengd wordt ieder jaar. Zo ie zo hebben ze dat niet duidelijk aangegeven.
Ik ben nu inmiddels verhuisd van die stad en heb nu een pasje bij de oba in Amsterdam. Ik zie dus dat er twee dagen geleden ineens een flinke bedrag van mijn rekening was afgeschreven door de bieb waar ik vorig jaar lid was. Ik wil nu mijn abonnement opzeggen. Denken jullie dat ik nu mijn volledige bedrag terug krijg?
Dit zijn de regels:
Opzegging van een abonnement voor onbepaalde tijd is op elk moment mogelijk, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Bij tussentijdse opzegging vindt restitutie plaats van de vooruitbetaalde contributie. Eventuele openstaande posten worden verrekend.
Hoe verleng ik mijn pas?
De bibliotheekpas wordt na de eerste contractperiode van 1 jaar omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd. Betaling van de verlenging van uw bibliotheekpas geschiedt via automatische incasso of acceptgiro. U kunt ook in de bibliotheek betalen of met iDEAL via onze website..
Ik weet nu niet of ik een abonnement voor onbepaalde tijd heb. Dat staat nergens vermeld ook niet in mijn onlinepagina ( mijn bieb). Ik heb zelf geen datum afgesproken voor beëindiging van mijn abonnement. En vorig jaar had ik al een automatische incasso opgegeven. Dus kan ik nu aannemen dat ik een abonnement voor onbepaalde tijd heb? Krijg ik nu ook het geld terug dat 2 dagen geleden van mijn rekening is afgeschreven. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 02 jun 2013 22:26 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Opzegging van een abonnement voor onbepaalde tijd is op elk moment mogelijk, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Bij tussentijdse opzegging vindt restitutie plaats van de vooruitbetaalde contributie. Eventuele openstaande posten worden verrekend. |
|
|
|
|
 |
jeroen1989
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 168
|
Geplaatst: zo 02 jun 2013 23:24 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Quote: | Opzegging van een abonnement voor onbepaalde tijd is op elk moment mogelijk, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Bij tussentijdse opzegging vindt restitutie plaats van de vooruitbetaalde contributie. Eventuele openstaande posten worden verrekend. |
|
Inderdaad, gewoon een kwestie van lezen. Of mis ik hier iets? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 jun 2013 18:36 Onderwerp: |
|
|
Als ik me niet vergist is het ook voor de bieb niet meer toegestaan om abonnement stilzwijgend te verlengen behalve wanneer er een contract voor onbepaalde duur tot stand komt (art. 6:236 BW). Het is dus van tweeen een: ofwel u heeft een contract voor onbepaalde duur of u heeft geen contract. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 03 jun 2013 20:11 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Als ik me niet vergist is het ook voor de bieb niet meer toegestaan om abonnement stilzwijgend te verlengen behalve wanneer er een contract voor onbepaalde duur tot stand komt (art. 6:236 BW). Het is dus van tweeen een: ofwel u heeft een contract voor onbepaalde duur of u heeft geen contract. |
Quote: | De bibliotheekpas wordt na de eerste contractperiode van 1 jaar omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd. Betaling van de verlenging van uw bibliotheekpas geschiedt via automatische incasso of acceptgiro. U kunt ook in de bibliotheek betalen of met iDEAL via onze website. |
|
|
|
|
 |
|