Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 10:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Incasso Intrum Justitia - Nederlands Munthuis
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
noname

Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 10:15    Onderwerp: Incasso Intrum Justitia - Nederlands Munthuis Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na 2 aangetekende (september en novemebr 2007) brieven aan het Nederlands Munthuis (handtekening retour), geen enkele reactie ontvangen. Het betrof rekeningen aangaande munten die geretourneerd waren, waarvan bewijs middels aangetekend retour zenden, handtekening retour, tracetrack.nl (screenshot), etc.

Nu van Intrum Justitia incasso gekregen. Direct contact opgenomen. Ik moest alle bewijzen aan hen zenden in mijn bezwaarschrift, hetgeen ik gedaan heb. Zelfs bewijzen meegestuurd dat TNT pakketten niet kon bezorgen bij me, vanwege niet thuis zijn.
En uiteraard de onprofessionele en m.i. onbeschofte handelwijze van Nederlands Munthuis aangetekende brieven niet te beantwoorden. Maar wel wederom m.i. prematuur een incassobureau inschakelen terwijl er nog 2 brieven van mij onbeantwoord liggen bij het Nederlands Munthuis.

Afgelopen weekend antwoord van Intrum Justitia:
"Cliënt zegt dat munten niet retour zijn ontvangen, het bezwaar is afgewezen".

Verder geen enkele inhoudelijke reactie op mijn brief en alle meegeleverde bewijzen van het tegendeel!

Al mijn bewijzen worden terzijde geschoven, als zijnde niet eens bestaand. Nergens gaat Intrum Justitia inhoudelijk op in. Wat rest mij nu te doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Raymonm

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou opnieuw aangetekend bezwaar aantekenen, met een hele duidelijke uitleg (kindje aan de hand nemen en stap voor stap uitleggen) Anders snappen ze het niet bij IJ.
Mochten ze alsnog het bezwaar afwijzen en jij aan kunnen tonen dat je niets ontvangen hebt, dan zou ik rechtsbijstand oid inschakelen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weer die munten. Kortom: dit topic is nuttig voor jou.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Raymonm schreef:
Ik zou opnieuw aangetekend bezwaar aantekenen, met een hele duidelijke uitleg (kindje aan de hand nemen en stap voor stap uitleggen) Anders snappen ze het niet bij IJ.
Mochten ze alsnog het bezwaar afwijzen en jij aan kunnen tonen dat je niets ontvangen hebt, dan zou ik rechtsbijstand oid inschakelen.

Ik zou ze heel kort terugschrijven
Quote:

Geachte mevrouw, heer,

In mijn eerdere berichten heb ik met bewijsstukken het ongelijk van uw cliënte aangetoond.

Indien u besluit uw procedure voort te zetten, dan is dat misbruik van recht en zal de rechter mijn reconventionele vordering, inhoudende vergoeding van alle door mij gemaakte kosten, inclusief bestede tijd, onverkort toewijzen.

Ik zie uw dagvaarding derhalve met vertrouwen tegemoet.

Hoogachtend,

<ondertekening>
Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@StevenK, ik ben blij met je!!
noname

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@TikSimone:
Ik heb dat topic gelezen. Klaarblijkelijk zijn de dubieuze praktijken van het Munthuis bekend.

@StevenK:
Dank voor je duidelijke advies! Vraag me alleen af, wat het risico is dat ik deze week dan nog een dagvaarding in de bus heb liggen?
(lees: nog geen advocaat gezocht Embarassed )
deniseh

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 9:58    Onderwerp: Vereniging van incassobureaus Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is ook een vereniging van incassobureaus waar je je beklag kunt doen. Dat schijnt ook wel eens te helpen.
bienhechor

Leeftijd: 78

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 10:18    Onderwerp: incassobureel Reageer met quote Naar onder Naar boven

geachte allemaal,

ik lees regelmatig jullie forum en wat mij bevreemdend overkomt is dat er in nederland veel poeha gemaakt wordt over incassoburelen.
Ik kan niet kennis van zaken oordelen over de bevoegdheden van een incassobureel in nederland, maar hier in belgie is een incassobureel een lege doos met gebakken lucht.Ik verklaar mij nader: hier sturen zij brieven naar vermeende wanbetalers met gewoonlijk een logo van een afgebeelde vrouwe justitia, compleet met blinddoek en weegschaal, met de nodige dreigingen in gaande van "aanzienlijke gerechtskosten, beslag en openbare verkoop van je goederen, enz.
In belgie kan een incassobureel niets, evenmin als een advocaat of deurwaarder iets kan (enige uitzondering zijn vorderingen van een openbaar bestuur, cq belastingen waar de deurwaarder een uitvoerbare titel heeft).Als in belgie iemand niet betaald heb je hoe dan ook een vonnis/arrest nodig , dat in kracht van gewijsde is gegaan, en daar beschikken incassoburelen niet over.Hier is dat slechts veel heisa maken en rekenen dat de mensen schrik krijgen en tegen de moeite opzien om te replikeren en betalen dan maar.Ik wil hierbij niet zeggen dat de belgen heiliger dan de paus zijn, hier zitten zeker even veel wanbetalers, 80 % nonchalance, 20 % "die hards"
met vriendelijke groeten Laughing

paul stockmans
deniseh

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed heb, is de situatie hier op het gebied van bevoegdheden niet heel anders. Maar er is wel iets wat ze kunnen: de kosten op laten lopen. Meestal staat in algemene voorwaarden dat incassokosten bij de schuld opkomen. En deze bureaus schrijven flink kosten.
Die oplopende kosten zijn volgens mij hun belangrijkste dreigmiddel.

"Als u nu niet betaalt, kost het u allemaal nog veel meer geld......"
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 11:10    Onderwerp: Re: incassobureel Reageer met quote Naar onder Naar boven

bienhechor schreef:
geachte allemaal,

ik lees regelmatig jullie forum en wat mij bevreemdend overkomt is dat er in nederland veel poeha gemaakt wordt over incassoburelen.

Het incassobureau kan niet zo heel veel, *maar* de vordering tot betaling van wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten heeft wel een wettelijke basis.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@noname: vanwege de hoogte van de vordering (ik neem aan dat die niet boven de € 5.000,- ligt) kun je dit zelf afhandelen. Zo ingewikkeld ligt het immers niet en je hebt alle bewijsstukken voorhanden. Advocaat is dus niet nodig. Eventueel kun je je laten bijstaan door iemand van een rechtswinkel. Dat kost niets.

Overigens verwacht ik ook helemaal niet dat men jou dagvaardt, hoor.
noname

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@tikSimone:
Het gaat om een munt van € 152,95 en één van € 43,90 ( € 196,85 totaal).

Ik heb inderdaad alle bewijzen.
Vroeg me alleen af, bewerkstellig ik met dat briefje van Steven, dat ze denken: "oh je wilt gedagvaard worden, dan gaan we dat doen"?

Ik heb nog nooit met iets dergelijks als incasso te maken gehad, vandaar mijn 'bange gevoelens', ondanks al m'n bewijzen
Michèle
Moderator
Michèle

Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

noname schreef:

Vroeg me alleen af, bewerkstellig ik met dat briefje van Steven, dat ze denken: "oh je wilt gedagvaard worden, dan gaan we dat doen"?

Ik heb nog nooit met iets dergelijks als incasso te maken gehad, vandaar mijn 'bange gevoelens', ondanks al m'n bewijzen

Ik denk het niet. Dagvaarden kost ook hun tijd en geld, en als ze enigszins hun vak verstaan zien ze ook dat dit een kansloze zaak is. Laat ze niet op je bange gevoel inspelen waardoor je toch maar betaalt voor iets wat onterecht is!
Daarbij houdt de brief van StevenK een tegendreigement in, namelijk dat als zij jou dagvaarden jij HEN zal dagvaarden voor het verspillen van je tijd en geld. En of ze even alle gemaakte kosten willen vergoeden die ze met dit gezeur hebben veroorzaakt, terwijl ze prima wisten dat de vordering onterecht is.

Je geeft dan aan dat je niet geïntimideerd bent door hun vordering en dat ze nou toch echt moeten stoppen met dit gedoe. Dus: lekker een brief schrijven en er verder geen tijd en geld meer aan verspillen. Smile
noname

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
noname schreef:

Ik denk het niet. Dagvaarden kost ook hun tijd en geld, en als ze enigszins hun vak verstaan zien ze ook dat dit een kansloze zaak is. Laat ze niet op je bange gevoel inspelen waardoor je toch maar betaalt voor iets wat onterecht is!
Daarbij houdt de brief van StevenK een tegendreigement in, namelijk dat als zij jou dagvaarden jij HEN zal dagvaarden voor het verspillen van je tijd en geld. En of ze even alle gemaakte kosten willen vergoeden die ze met dit gezeur hebben veroorzaakt, terwijl ze prima wisten dat de vordering onterecht is.

Je geeft dan aan dat je niet geïntimideerd bent door hun vordering en dat ze nou toch echt moeten stoppen met dit gedoe. Dus: lekker een brief schrijven en er verder geen tijd en geld meer aan verspillen. Smile

Had de brief gisteren al gemaakt (lees letterlijk overgenomen van Steven). Durf hem nu ook te versturen.
Met dank aan de tips en reacties Bow
Raymonm

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zien de reactie van IJ graag tegemoet!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds