|
Auteur |
Bericht |
Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 16 aug 2008 19:20 Onderwerp: Inboedelverzekering |
|
|
Mijn ex en ik zijn uitelkaar. Ik woon nog steeds in ons "gezamelijk"huis. Dit i.v.m. het feit dat wij nog niet zijn uitgekomen over de prijs waar hij mij uit kan kopen. Ook krijg ik geen urgentie, dus ben ik ook nog steeds in afwachting van een huis.
Momenteel zit zijn inboedel ook nog gewoon in dit huis. Hij wilt mij uitkopen (wat ook nog niet zeker is). Maar in de tussentijd betaal ik ook voor zijn inboedel de verzekering. Kan ik van hem verlangen dat hij zijn spullen voorlopig eruit haalt en dat ik de verzekering betaal alleen voor mijn inboedel? Ik hoef die zooi van hem niet, ik wil er niet eens naar kijken, laat staan voor betalen.
Hij zegt dat ik strafbaar ben als ik zijn spullen uit huis zet.
Hij heeft wel zijn persoonlijke spullen weggehaald, onlangs ook zijn kapotte motor, enkele gereedschappen, eigenlijk spullen die hij op dat moment nodig heeft. Al die andere zooi laat hij gewoon hier achter. Kan ik maatregelen nemen? |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: za 16 aug 2008 20:14 Onderwerp: |
|
|
Mijns inziens is het nog altijd jullie ''gezamenlijk'' huis, zodat ook jou ex recht heeft op het genot wat een huis met zich meebrengt. Hoe het zit met de inboedelverzekering; indien jullie deze ieder apart hebben afgesloten, wat vrij apart is, zou ik deze niet meer voor hem betalen.
Indien jou ex bv. niet meer meedoet met het aflossen van de hypotheek (hij betaalt niet meer) zou ik een paar vrienden opbellen, de auto volladen met zijn spullen, om dit vervolgens bij zijn nieuwe verblijfplek af te geven. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 16 aug 2008 23:07 Onderwerp: |
|
|
Ik zou eerst maar eens met je verzekeraar overleggen of je de dekking wel tussentijds kunt verminderen.
Voor het overige lijkt mij het doorzetten van zo'n actie nou niet iets dat de sfeer en de onderhandelingen ten goede zal komen. Maar goed, dat moet je dan zelf maar weten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 17 aug 2008 16:39 Onderwerp: |
|
|
zijn jullie getrouwd/geregistreerd partner? |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: zo 17 aug 2008 19:34 Onderwerp: |
|
|
Niet getrouwd, niet geregristreerd partnerschap, geen samenlevingscontract, wel gezamelijk een kind en gezamelijk een huis, wat voor de helft ook van mij is. Hij betaalt de hypotheek en de levensverzekering en een beleggingsverzekering. Hij betaald nog geen kinderalimentatie. Ik heb een ww uitkering van ong. 900 euro in de maand. Waarvan ik de rest van het huis zoals gas, water, elektra, gem. belastingen, verzekeringen, onderhoud van onze dochter (daar betaald hij ook niets (nog) voor), kleding, eigen onderhoud etc.
Het gaat mij niet om het geld als wij normaliter on speaking terms waren, maar dat zijn wij niet. Wij voeren een 4e wereldoorlog!
Ik wil zijn zooi gewoonweg niet zien. In geen enkele ruimte in de woning, zolang ik nog geen woning heb. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 17 aug 2008 20:25 Onderwerp: |
|
|
Jewel schreef: | Ik wil zijn zooi gewoonweg niet zien. In geen enkele ruimte in de woning, zolang ik nog geen woning heb. |
U wilt zijn 'zooi' niet zien, in de woning die voor de helft zijn eigendom is? Dan is de enige redelijke oplossing dat u een opslag huurt waar u zijn 'zooi' opslaat. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 17:36 Onderwerp: |
|
|
Sorry, maar ik vind het momenteel "zooi". Ik heb thans nieuwe meubels gekocht die geheel mijn en mijn dochter stijl zijn en geen herinneringen hebben. Zijn "meuk" ja lees goed "meuk" met die herinneringen (vgls hem al 12 jaar een toneelspel zijn) aan ons zgn. samen, wil ik niet in dit huis zolang ik hier nog woon. En stel als ik ruimte zou huren, wie betaalt de verzekering dan? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 18:26 Onderwerp: |
|
|
Jewel schreef: | En stel als ik ruimte zou huren, wie betaalt de verzekering dan? |
Ik niet.
Laat die beslissing maar aan je ex over.
De ruimte huren, lijkt me kostbaarder trouwens. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Moedertje
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 12:29 Onderwerp: |
|
|
Ik weet echt niets over de wet maar wil je wel graag een tip van moeder tot moeder geven. Maak je niet druk om zijn spullen. Hou je bezig met je dochtertje en jezelf en dan zul je zien dat alles goedkomt. Het is nu misschien pijnlijk voor je om zijn spullen te zien, maar probeer om te gaan met het daadwerkelijke probleem en dat is dat je uitelkaar bent en dat je je belazerd voelt door hem. Ga verder met je eigen leven en spullen zijn maar spullen. Steek je energie beter in het verwerken van de breuk en de opvoeding van je dochter.
Als dit je niet lukt zou ik persoonlijk zijn spullen inpakken en vragen of hij deze op wilt halen. Wilt hij dat niet dan moet je ermee doen wat jij wilt. Het hoeft niet kapot maar berg het ergens op waar jij het niet kunt zien. Want overigens zoals ik hierboven heb gelezen is het ook nog zijn huis dus dan moet JIJ een oplossing zoeken en niet hij.
Groetjes en veel sterkte!!!! |
|
|
|
 |
|