|
Auteur |
Bericht |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 11 apr 2005 12:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ben geen super-expert op het gebied van privaatrecht maar zoals ik al zei kan je de kantonrechter vragen de bewindvoerder te ontslaan. Je zal dan eerst aangifte moeten doen en dan kan het OM dat aan de kantonrechter vragen. Dit kan op grond van gewizhtige redenen en het lijkt me dat de situatie die jij schetst gewichtig genoeg kan zijn. |
|
|
|
 |
Michelle Gast
|
Geplaatst: ma 11 apr 2005 12:37 Onderwerp: Jurisprudentie |
|
|
Heb al gekeken of ik jurisprudentie op dit gebied kan vinden maar is erg lastig...
Maar ja, dit is iets wat "tegen mijn gevoel indruist" dus kan me niet voorstellen dat dat zomaar mag...
ben nog steeds erg nieuwsgierig naar mensen die mij meer kunnen vertellen over "bewindvoerderschap en schenken" of soortgelijke situaties.... |
|
|
|
 |
student
|
Geplaatst: za 28 mei 2005 9:42 Onderwerp: |
|
|
Art. 1: 441 lid 2 BW zegt dat de bewindvoerder toestemming van de rechthebbende of, machtiging van de kantonrechter voor o.a het beschikken en aangaan van overeenkomsten tot beschikking over een onder het bewind staand goed, tenzij de handeling als en gewone beheersdaad kan worden beschouwd of krachtens rechterlijk bevel geschiedt.
Is dit niet iets, want het weggeven is zeker geen gewone beheersdaad! |
|
|
|
 |
|