|
Auteur |
Bericht |
Patriciae84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 8:30 Onderwerp: Hypotheek op twee namen, maar geen eigendomsakte |
|
|
Ik zit met een dilemma. Mijn partner en ik willen samen in een huis gaan wonen. Zij heeft het huis een paar jaar geleden gekocht met haar ex-vrouw. Aangezien er een grote schuld aan het huis bleef plakken hebben ze het op hun beider naam laten staan en is mijn huidige partner in het huis blijven wonen. Inmiddels zijn ze bereid om te verkopen of het huis op naam van mij en mijn partner te zetten. Mijn partner wil echter alleen haar naam op de eigendomsakte en heeft mij nodig voor de hypotheekakte. Zij krijgt dus het volledige eigendom, maar wij delen vervolgens wel in de volledige hypotheekschuld.
Ergens zit dit me niet lekker. Vooral niet als wij uit elkaar gaan lijkt me dit een groot probleem. Ik heb echter weinig verstand van hypotheken en hoop dat iemand me hier iets over kan vertellen en wat de gevolgen zouden zijn als onze relatie zou eindigen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 13:29 Onderwerp: |
|
|
Het belangrijkste gevolg is dat u niet deelt in een eventuele overwaarde bij verkoop. Als u wel meebetaalt, dan lijkt het mij niet onredelijk wanneer er afspraken worden gemaakt over het meedelen in de overwaarde. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 4:23 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Het belangrijkste gevolg is dat u niet deelt in een eventuele overwaarde bij verkoop. Als u wel meebetaalt, dan lijkt het mij niet onredelijk wanneer er afspraken worden gemaakt over het meedelen in de overwaarde. |
Er zit een veel groter probleem aan deze constructie: als het uitgaat en zij blijft lekker in het huis wonen, maar ze betaalt niet genoeg aan de hypotheek, dan kan de bank dat bij jou komen halen (ook al woon je er niet meer). Nooit doen dus op deze manier.
Op overwaarde zou ik de komende 20 jaar maar niet al te hard rekenen. Wel op onderwaarde (en dan mag je dus dokken). |
|
|
|
 |
|