Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 17:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurwoning gekregen nieuwe keuken + tegels probleem!!!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cityside1

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 23:51    Onderwerp: Huurwoning gekregen nieuwe keuken + tegels probleem!!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een probleem ik heb een woning gekregen en heb van mijn woningbouw een brief gekregen waarin staat dat ik een nieuwe keuken mag uitkiezen + nieuwe wandtegels maar de oplevering was een week later al want 1 dag erna ging het contract al in oplevering is geweest alles was goed keuken is niet naar gekeken want die werd toch vervangen getekent en klaar,

Maar ik ben intussen mijn keuken gaan uitzoeken bij de keukenwinkel en tot mijn verbazing zei die man als laaste toen ik alle werkbladen kastjes kleuren had gekozen dat ik geen tegels mocht kiezen! omdat dat niet bij hun op factuur stond die ze hebben gekregen van de woningbouw ik heb mijn papieren laten zien die ik had gekregen van de woningbouw en de keukenwinkel keek er raar van op en heeft me gewoon uit laten kiezen alleen met een melding erbij dat het wel is toegezegt van verhuurder aan huurder maar niet bij hun is aangemeld

Ben volgende dag meteen bij mijn woningbouw geweest en mijn verhaal uitgelegt dat ik bij de keukenwinkel was geweest en niet was aangemeld de wandtegels na half uur wachten kreeg ik te horen van ja je krijgt geen wandtegels huh? staat toch op papier! ja maar dat is een standaard brief die wij sturen ik zeg ja maar er zitten tegels in die licht bruin zijn en ook echt schade aan zit er zijn ook een aantal tegels gebroken... dus ik zei dat of dat normaal was om zo een woning op te leveren maar daar wilde ze niks over kwijt! ze heb me telefoon nummer achter moeten laten en moet door de techniesedienst binnenkort gebeld worden van hoe of wat?

kortom: keuken tegels zijn kapot een paar stuk of 3/4
op een brief van mijn woningbouw staat dat ik nieuwe wandtegels zou krijgen staat overigens geen naam op ofzo ook geen nummer ofzo voor factuur

Wat vinden jullie hiervan? alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,*
* Aan dit advies kunt u geen rechten ontlenen.

Mijn visie op deze casus:

De woningbouwvereniging heeft u een aanbod gedaan, inhoudende een nieuwe keuken en nieuwe tegels. Zij stelt zich op het standpunt dat dit aanbod niet overeenstemde met haar wil, welke gericht was op het aanbieden van enkel een nieuwe keuken. In beginsel is het aanbod van nieuwe tegels dan nietig (art. 3:33 BW).

U stelt zich op het standpunt: ik mocht erop vertrouwen dat het schriftelijk aanbod overeenstemde met de wil van de woningbouwvereniging en dus is de overeenkomst wel geldig tot stand gekomen (art. 3:35 BW en art. 6:217 BW).
Voor een geslaagd beroep op dit gerechtvaardigd vertrouwen, moet vast komen te staan dat u in deze voldaan hebt aan de op u rustende onderzoeksplicht (art. 3:11 BW). Daar heeft u mijns inziens aan voldaan: aangezien op schrift stond dat u nieuwe tegels mocht uitkiezen, de tegels in de woning inderdaad kapot waren en een dergelijk aanbod dan niet ongebruikelijk is, had u verder niet hoeven twijfelen aan de rechtsgeldigheid van het aanbod.

Mijns inziens is dan ook een geldige overeenkomst tot stand gekomen, inhoudende dat u een nieuwe keuken en nieuwe tegels mocht uitkiezen. Bij niet-nakoming van deze overeenkomst door de woningbouwvereniging kunt u hen in gebreke stellen en haar een redelijke termijn gunnen waarbinnen zij alsnog kan nakomen. Komt zij niet na binnen die termijn, dan kunt u ofwel in rechte nakoming vorderen (art. 3:296 BW), ofwel schadevergoeding wegens wanprestatie vorderen (art. 6:74 BW), ofwel ontbinding en schadevergoeding vorderen (art. 6:265 en 6:277 BW).

De keukenwinkel is derde bij deze overeenkomst en kan de woningbouwvereniging niet aanspreken tot nakoming van deze overeenkomst. Wel kan de keukenwinkel, als de woningbouwvereniging eenmaal haar verplichting jegens u is nagekomen tot het aangaan van een koopovereenkomst met de keukenwinkel tot levering van tegels, betaling van de koopprijs vorderen van de woningbouwvereniging.

Met vriendelijke groet,

Marja Verstralen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds