|
Auteur |
Bericht |
sssjoerd
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 12:12 Onderwerp: Huurtoeslag terugvordering |
|
|
Ik heb de belastingdienst vorig jaar 5 keer te kennen gegeven dat ze mij huurtoeslag toekennen waar ik geen recht op heb. Ondanks dit, blijven ze toch geld naar mij overmaken, en hebben dat van vorig jaar nu ook teruggevorderd.
1. Hoe kan ik zorgen dat de belastingdienst geen geld naar mij overmaakt?
2. Ik vind eigenlijk dat het geld dat ze overmaken een 'gift' is, want huurtoeslag zal het wel niet zijn, toch? Moet ik dit terugbetalen? Mag ik niet aannemen inmiddels dat dit geld gewoon voor mij is? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 12:29 Onderwerp: |
|
|
Geld van de belasting is nooit voor jou. Dat ga je volgens mij altijd verliezen.
Wij hebben soortgelijks gehad met zorgtoeslag. Ook daar hadden wij geen recht (meer) op en toch stortte de belasting dit elke maand netjes naar onze rekening.
Na een telefoontje om het te stoppen, kregen wij te horen dat dit niet zomaar midden in een jaar gestopt kon worden en dat dit in het nieuwe jaar terug gevorderd zou gaan worden.
Met ingang van het nieuwe jaar werd het geld inderdaad niet meer gestort en kregen wij een vordering van het voorgaande jaar.
Wij hebben toen een (renteloze) terugbetalingsregeling voorgesteld en gekregen. Het hele bedrag gedeeld door 12 termijnen.
Als argument hiervoor deelde wij mee dat het niet onze schuld is dat het systeem van de belasting ergens faalt. |
|
|
|
 |
sssjoerd
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 13:12 Onderwerp: |
|
|
Kan ik dan op een gegeven moment niet 'redelijkerwijs aannemen' dat het geld wel terecht voor mij bestemd is? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 14:58 Onderwerp: |
|
|
Nee. Nou ja, over een jaar of 5 misschien. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 21 feb 2011 23:37 Onderwerp: |
|
|
Yup, geheel eens met Bonafides. U gaat dit helaas verliezen.
Pas na 5 jaar (en dan kan de belastingdienst het nog verlengen met nogmaals een aanzegging) dan zou het eventueel niet meer van u kunnen worden verlangd om een eventuele teveel betaalde rekening aan de belasting terug te betalen. |
|
|
|
 |
|