|
Auteur |
Bericht |
Limited
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 0:53 Onderwerp: Huurprijs |
|
|
Goedemorgen,
ik heb afgelopen week noodgedwongen een appartement gehuurd via een woningbouwvereniging. Ik moest om bepaalde redenen dit appartement absoluut huren, echter heb ik nu een paar dingen waar ik een antwoord op zoek.
Ik sluit het huurcontract op 16 juni af en krijg meteen per 1 juli een verhoging, is dat wettig?
Het tweede punt is dat, mijn appartement veel kleiner is dan dat van de buren, mijn terras is meer dan de helft kleiner en het appartement op zich ca 15m2 kleiner dan dat van de buren.
Na navraag bij de woningbouwvereniging krijg ik het volgende als antwoord:
"U vraagt waarom u net zoveel huur betaalt als de grotere appartementen
met een groter balkon.
Er zijn inderdaad appartementen met een groter balkon. Het voordeel
van het hoekappartement wat u huurt is een extra raam aan de zijkant
en u heeft maar aan één kant buren.
Er is daarom door de woningbouwvereniging besloten om voor alle appartementen dezelfde huurprijs te hanteren."
Klinkt voor mij als absolute nonsense en volgens mij ook onwettig, dan betaald de eerste op de flat zeker ook meer huur als alle anderen omdat deze ook een hoekappartement heeft.
Ik betaal voor exact dezelfde auto maar in plaats van 2.0 liter 1.8 liter toch ook niet de zelfde prijs?
Kan een woningbouwvereniging zomaar beslissen appartementen verschillend in grootte en terras voor de zelfde prijs te verhuren of kan ik hier iets tegen doen?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 2:10 Onderwerp: |
|
|
Gaat het om sociale huur of vrije sector? (Hoger of lager dan ca. 650 euro?) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Limited
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 8:40 Onderwerp: |
|
|
Het is hoger dan 650 Euro, een appartement toegewezen door een woningbouwvereniging. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 10:44 Onderwerp: |
|
|
In dat geval zijn er geen wettelijke beperkingen op de huurprijs en kunnen huurder en verhuurder overeenkomen wat ze willen.
Quote: | Ik betaal voor exact dezelfde auto maar in plaats van 2.0 liter 1.8 liter toch ook niet de zelfde prijs? |
Maar er is geen wet die de autoverkoper belet om er dezelfde prijs voor te vragen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|