|
Auteur |
Bericht |
cyberxhorse
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 sep 2013 10:57 Onderwerp: Huurovereenkomst voor 6 maanden |
|
|
Sinds 8 maanden huur ik een woning, de verhuurder wil alleen per 6 maanden verhuren en laat direct bij het tekenen van de huurovereenkomst een verklaring teken dat de overeenkomst op bv 1 feb 2014 eindigt. Inmiddels ben ik aan de tweede overeenkomst van 6 maanden bezig. Is zo'n verklaring dat de de huurovereenkomst over 6 maanden wordt opgezegd bindend. Kan de verhuurder mij na deze 6 maanden er zomaar uitzetten? |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: zo 29 sep 2013 23:54 Onderwerp: Re: Huurovereenkomst voor 6 maanden |
|
|
cyberxhorse schreef: | Sinds 8 maanden huur ik een woning, de verhuurder wil alleen per 6 maanden verhuren en laat direct bij het tekenen van de huurovereenkomst een verklaring teken dat de overeenkomst op bv 1 feb 2014 eindigt. Inmiddels ben ik aan de tweede overeenkomst van 6 maanden bezig. Is zo'n verklaring dat de de huurovereenkomst over 6 maanden wordt opgezegd bindend. Kan de verhuurder mij na deze 6 maanden er zomaar uitzetten? |
Heb je al eens in de wet gekeken?
Zie titel 4 van Boek 7 BW. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 30 sep 2013 1:05 Onderwerp: Re: Huurovereenkomst voor 6 maanden |
|
|
cyberxhorse schreef: | Sinds 8 maanden huur ik een woning, de verhuurder wil alleen per 6 maanden verhuren en laat direct bij het tekenen van de huurovereenkomst een verklaring teken dat de overeenkomst op bv 1 feb 2014 eindigt. Inmiddels ben ik aan de tweede overeenkomst van 6 maanden bezig. Is zo'n verklaring dat de de huurovereenkomst over 6 maanden wordt opgezegd bindend. Kan de verhuurder mij na deze 6 maanden er zomaar uitzetten? |
Zoals ik het begrijp heb je een huurcontract getekend van 1 feb 2013 t/m 1 aug 2013. Daarna ben je met de verhuurder schriftelijk overeengekomen de huurovereenkomst per 1 aug 2013 daadwerkelijk te beëindigen. Later heb je een huurcontract getekend voor 1 aug 2013 t/m 1 feb 2014 en ben je daarna opnieuw schriftelijk overeengekomen de huurovereenkomst per 1 feb 2014 daadwerkelijk te beëindigen.
Als je nooit voor beëindiging had getekend was er niets aan de hand geweest. Dan wordt een huurovereenkomst (van woonruimte) voor bepaalde tijd na afloop van die bepaalde tijd vanzelf overgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Maar als je ná het aangaan van een huurovereenkomst met de verhuurder overeenkomt de overeenkomst te beëindigen, dan geldt die beëindigingsovereenkomst. Je had niet hoeven te tekenen, maar je hebt het wel gedaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cyberxhorse
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 okt 2013 11:55 Onderwerp: |
|
|
Had de vraag voorgelegd aan het juridsch loket en hierop net een antwoord gekregen. Daar werd aangegeven dat als een verhuurder vooraf een verklaring laat ondertekenen dat deze nietig is. Dus heb gewoon huurbescherming. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 01 okt 2013 16:48 Onderwerp: |
|
|
cyberxhorse schreef: | Had de vraag voorgelegd aan het juridsch loket en hierop net een antwoord gekregen. Daar werd aangegeven dat als een verhuurder vooraf een verklaring laat ondertekenen dat deze nietig is. |
Klopt, maar jouw geval begreep ik anders:
Quote: | Sinds 8 maanden huur ik een woning, de verhuurder wil alleen per 6 maanden verhuren en laat direct bij het tekenen van de huurovereenkomst een verklaring teken dat de overeenkomst op bv 1 feb 2014 eindigt. |
Ok, het hangt ervan hoe dit precies is gegaan. Als de beëindigingsovereenkomst tot stand is gekomen nadat de huurovereenkomst tot stand is gekomen, is de beëindigingsovereenkomst geldig. Maar ik geef toe dat "direct bij" niet hetzelfde is als "direct na". Als je eerst onder beide contracten je handtekening moest zetten voordat de verhuurder wilde tekenen, dan is de beëindigingsovereenkomst inderdaad nietig.
Hoe zijn de twee documenten gedateerd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|