|
Auteur |
Bericht |
harmp
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 okt 2012 11:04 Onderwerp: Huurcontract |
|
|
Wij huren een winkelruimte waarbij ons contract van maart 2009 t/m maart 2014 loopt.
Nu zijn wij, omdat de zaken niet gaan zoals ze horen en de huur niet meer te betalen is, in onderhandeling geweest met de verhuurder over een ander huurvoorstel, eventuele verlaging of er een jaar eerder mee te mogen stoppen. Dit hebben ze volledig afgewezen en houden ons aan het contract.
Nu ben ik mn huurcontract aan het doornemen om te kijken wanneer ik precies moet opzeggen en nu lees ik bij Bijzondere bepaling "huurder hoeft pas huur te betalen vanf het moment
dat verhuurder er voor heeft gezorgd dat gas/water/elektriciteit in de ruimte aanwezig zijn alsmede een afvoer voor riolering"
Nu heeft onze verhuurder in 2009, toen we net in het pand zaten, aangegeven geen gas te laten leggen omdat dit technisch gezien erg moeilijk is en ze dit veel geld ging kosten en ze hiermee wilde wachten tot het volledige pand (1000m2) verhuurd zou zijn, wij huren nu maar 90m2. Dit werd mondeling medegedeeld en ipv gas kregen wij elektrische kachels, die wij aan verhuurder verhuren en waar wij maandelijks een bedrag voor ontvangen en dat was op dat moment voor ons prima.
Er staat hiervan niks op papier maar het loopt vanaf het begin wel al zo.
Nu is mijn vraag, omdat ze ons compleet aan het contract houden, of wij dit nu ook van hun kunnen eisen en dus alsnog om het gas vragen?
Niet dat ik nou perse gas wil hebben, maar misschien is er hierdoor toch nog een opening om er eerder uit te kunnen, aangezien ze de kosten voor gas te hoog vinden.
Maar of dit mogelijk is omdat het al vanaf het begin zo gaat weet ik dus niet goed?
Ik zou graag reactie ontvangen, bedankt!! sorry voor het lange verhaal. |
|
|
|
 |
The Unforgiven
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 2:05 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij dat jullie onderling coulanceregelingen hebben getroffen die mondeling plaats vonden en er voor jullie beiden als partijen overeenkomsten waren.
Als eerste de vraag is de huur sterk verhoogd of betalen jullie nog steeds ongeveer hetzelfde als in 2009 ?.
Is het huurcontract ondertekend door Verhuurder ?.
Wettelijk gezien is Verhuurder afgeweken van het huurcontract,dit zou je al moeten overleggen met een advocaat of de Juridische winkel of jurofoon of juridisch loket.
Dat mocht er totaal niets te bereiken zijn en jullie toch de noodzaak hebben je een civiel proces zou kunnen aangaan tegen verhuurder waarbij je dan inderdaad al het vastgelegde kunt overleggen goed kans dat Verhuurder in het ongelijk gesteld wordt,mits er duidelijk ergens kenbaar is dat jullie akkoord gingen met de omstandigheden die als alternatief werden geboden.
Geen gas is op zich contractbreuk van Verhuurder, niets zou jullie in de weg mogen staan om het contract nietig te laten verklaren waardoor het opzeggen van de huur per direct zou kunnen.
mvg. |
|
|
|
 |
harmp
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 9:47 Onderwerp: |
|
|
Beste,
Wij betalen niet meer hetzelfde als in 2009, huur wordt jaarlijkse volgens wettelijke indexering verhoogd.
Huurcontract is tevens door verhuurder ondertekend.
Ik heb inmiddels het contract opgezegd omdat dit een jaar van te voren moet gebeuren, zou ik nu nog steeds stappen kunnen zetten of moet ik hier echt voor naar een advocaat/jurist?
Verhuurder heeft op dit moment zelf financiele problemen en heeft net van het WSW 10 miljoen borgstelling gekregen.
Vandaar dat ze ons ook niet een jaar eerder willen laten gaan. |
|
|
|
 |
harmp
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 9:48 Onderwerp: |
|
|
Beste,
Wij betalen niet meer hetzelfde als in 2009, huur wordt jaarlijkse volgens wettelijke indexering verhoogd.
Huurcontract is tevens door verhuurder ondertekend.
Ik heb inmiddels het contract opgezegd omdat dit een jaar van te voren moet gebeuren, zou ik nu nog steeds stappen kunnen zetten of moet ik hier echt voor naar een advocaat/jurist?
Verhuurder heeft op dit moment zelf financiele problemen en heeft net van het WSW 10 miljoen borgstelling gekregen.
Vandaar dat ze ons ook niet een jaar eerder willen laten gaan. |
|
|
|
 |
The Unforgiven
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 12:11 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij dat een Advocaat in de arm nemen een aardig kostenplaatje is inderdaad welke je toch eerst zelf zult moeten betalen bij een poging te bemiddellen met Verhuurder, raad je aan de jurofoon eens te bellen wat je zonder procederen nog eens kunt.
Om niet direct je Verhuurder aan te vallen zou ik op een vrij vriendelijke wijze verzoeken aan deze om toch een einde te maken aan het Huurcontract alwaar je ten einde zoiets laat doorschemeren van dat je altijd nog naar de rechter kunt stappen om het probleem te laten bepalen waarbij je dan zegt dat het huurcontract niet volgens wettelijke normen is gehandteerd waardoor jij in je recht zou staan.
Meestal deinsen ze dan wel een stukje terug zo van geen zin een proces en de onkosten daarvan als ik het verlies, goedkoper om een nieuwe huurder te zoeken in dat geval.
Maar bijvoorbeeld wat artikels opsommen in zon brief is nooit weg dat laat zien dat je op de hoogte bent van je rechten.
'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wanprestatie
http://huis-en-tuin.infonu.nl/kopen-en-huren/2371-onderhoudsverplichting-verhuurder.html
Ook zou je de situatie kunnen voorleggen aan Huurcommissie te S,gravenhage.
http://www.huurcommissie.nl/'
Ben zelf geen jurist maar wettelijk gezien mbt Huurcontract sta je best sterk inzake de niet nakoming van Verhuurder mbt Huurcontract ik zou inderdaad datgene proberen als al het andere faalt en wat dreigen kan al een hoop doen. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 16:40 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Ik denk dat u niet alsnog van de verhuurder kunt verlangen dat deze gas aanlegt. De constructie met de elektrische kachels heeft als het ware met stilzwijgende wederzijdse goedkeuring plaatsgevonden.
Een voor bepaalde tijd gesloten huurovereenkomst kan niet vóór het verstrijken van die tijd worden opgezegd, zie art. 7:271 lid 1 laatste zinsdeel Burgerlijk Wetboek. U zult tegen eind 2014 moeten opzeggen.
Misschien dat inderdaad een advocaat u verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
harmp
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 16:50 Onderwerp: |
|
|
Beste Marja,
ik ben dit grotendeels ook helemaal met u eens en verwacht ook eigenlijk niet dat we hier nog iets mee kunnen.
Wat ik wel vreemd vind, of misschien gewoon coulance/dom van ons, dat wij wel akkoord zijn gegaan met deze constructie waarbij het de verhuurder echt aanzienlijke veel geld heeft gescheeld. en nu wij 1 jaar eerde willen stoppen met nog een redelijk goed voorstel na de verhuurder toe er gewoon niks mee gedaan wordt.
maar zal waarschijnlijk een "dure" les voor ons zijn./
bedankt in ieder geval voor uw reactie! |
|
|
|
 |
|