|
Auteur |
Bericht |
strikmaria
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 mei 2015 18:25 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: |
Ik werk de komende maanden met een doek op mijn hoofd.
Chemo doet dat... |
Dat kon ik natuurlijk niet weten dat jij een chemo ondergaat.
Dat spijt me heel erg voor je.
hilde12 schreef: |
Nogmaals: beheerders/moderators.. |
Waarom zouden de beheerders en moderators moeten ingrijpen?
Ik verwijs gewoon,in antwoord op de TS, naar feiten en omstandigheden die mijns inziens relevant zijn.
Persoonlijk zou ik het veel volwassener vinden dat je gewoon uitlegt waarom jij vindt dat die feiten en omstandigheden niet relevant zijn.
Dat jij een chemo ondergaat, hoe treurig ook, is in ieder geval niet relevant.
Laatst aangepast door strikmaria op ma 04 mei 2015 18:57, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: ma 04 mei 2015 18:53 Onderwerp: |
|
|
@strikmaria: de enige antwoorden die niet relevant zijn in dit topic, zijn van u. De moderators zouden inderdaad moeten ingrijpen. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: ma 04 mei 2015 19:01 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | @strikmaria: de enige antwoorden die niet relevant zijn in dit topic, zijn van u. De moderators zouden inderdaad moeten ingrijpen. |
Is natuurlijk een mening.
Persoonlijk heb ik een andere mening.
Dus is er enkel sprake van een meningsverschil.
Kan daar eigenlijk geen reden ontdekken waarom een moderator zou moeten ingrijpen. Een forum zonder meningsverschillen kun je immers net zo goed meteen uit de lucht nemen.
Dat een juriste op het Tros Radar Forum zich merkwaardig (zelfs racistisch) heeft uitgelaten is gewoon een feit. Het bevreemdt mij dat hier kennelijk niemand (en dat op een forum voor zoiets als 'recht') zich aan stoort. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 04 mei 2015 21:58 Onderwerp: |
|
|
Er zit een verschil tussen het hebben van een meningsverschil en het "op vragen van anderen steeds op dezelfde manier je eigen onderwerp proberen door te drukken"..
Dat laatste heeft zelfs een naam: trollen. |
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 7:28 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Er zit een verschil tussen het hebben van een meningsverschil en het "op vragen van anderen steeds op dezelfde manier je eigen onderwerp proberen door te drukken"..
Dat laatste heeft zelfs een naam: trollen. |
Is toch niet mijn schuld dat het alles en iedereen is een willekeurige derde arrest immer noch zo actueel is en bij zoveel andere zaken relevant?
Bovendien mag men elk platform gebruiken om grove misstanden en ongerechtheid aan de kaak te stellen. Dat kan nooit en te nimmer 'trollen' zijn.
Het enige punt in deze is dus óf er, zo ik meen, sprake is van grove misstanden en ongerechtheid.
Jammergenoeg kan een inhoudelijke discussie over dat punt niet tot stand komen, omdat zich enkele mensen hier graag vastbijten in hun 'heile Welt Szenario' van Nederland als middelpunt der gerechtheid. Dit in weerwil van knallharde feiten die toch een heel ander beeld tonen. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 9:19 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29.
Hilde 12 heeft volledig gelijk. |
Die link waarnaar jij verwijst geeft geen beschrijving van het fenomeen 'trollen'.
Die beschrijving vinden we hier.
De aldaar genoemde elementen zijn niet van toepassing op bijdragen die daartoe bedoeld zijn aandacht te richten om misstanden en ongerechtheden.
Immers ontbreekt in dat geval het volgende kernelement:
"De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren, treiteren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak...".
Persoonlijk wilde ik de TS er enkel op wijzen dat er weliswaar wetten en regels bestaan, echter dat de juridische practijk in werkelijkheid veel avontuurlijker is en rechters vaak bijzonder creatief. Persoonlijk vind ik zo een aanmerking relevant en voor de TS interessant te weten.
Wanneer de TS dit niet relevant of interessant vindt, zo kan deze dit gewoon zelf mededelen...toch? Daarvoor hebben we geen schooljuffrouwen nodig. |
|
|
|
 |
micver
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 35
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 12:55 Onderwerp: |
|
|
strikmaria schreef: | UwJurist.nl schreef: | http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29.
Hilde 12 heeft volledig gelijk. |
Die link waarnaar jij verwijst geeft geen beschrijving van het fenomeen 'trollen'.
Die beschrijving vinden we hier.
De aldaar genoemde elementen zijn niet van toepassing op bijdragen die daartoe bedoeld zijn aandacht te richten om misstanden en ongerechtheden.
Immers ontbreekt in dat geval het volgende kernelement:
"De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren, treiteren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak...".
Persoonlijk wilde ik de TS er enkel op wijzen dat er weliswaar wetten en regels bestaan, echter dat de juridische practijk in werkelijkheid veel avontuurlijker is en rechters vaak bijzonder creatief. Persoonlijk vind ik zo een aanmerking relevant en voor de TS interessant te weten.
Wanneer de TS dit niet relevant of interessant vindt, zo kan deze dit gewoon zelf mededelen...toch? Daarvoor hebben we geen schooljuffrouwen nodig. |
Uw bijdrage was na uw eerste post helder, u kiest er steeds voor uw verhaal na elke wederpost te herhalen. Laten we aub (!) respect tonen voor TS en stoppen met dit geharrewar. TS heeft hier niets aan, terwijl het voor hem om een juridisch probleem gaat. Als u vervolgens uw reactie niet om de haverklap als een pappegaai overal op herhaalt, verhoogt u zelf ook nog de kans dat uw bijdrage serieus wordt genomen en kan verder worden gegaan met het denken en schrijven over het probleem van TS. |
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 17:44 Onderwerp: |
|
|
Ik kan mij herinneren aan tijden dat een bepaald persoon op dit forum anderen voor 'kleuter' uitschold. Toen is geen enkel persoon daartegen in het geweer gekomen.
Nu wijs ik gewoon op bepaalde feiten (racistische juristen, etc.)...en plotseling komt een heel leger in verzet.
Waarom is het wijzen op feiten en het uiten van meningen erger dan het uitschelden en beledigen van forumgenoten?
Persoonlijk vond ik mijn bijdrage heel nuttig. Jij kennelijk niet..nou, is toch niet erg? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 18:16 Onderwerp: |
|
|
Ik stel voor om querulant/trol "strikmaria" voortaan volledig te negeren. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
Bronza
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 18:17 Onderwerp: |
|
|
strikmaria schreef: |
Ik kan mij herinneren aan tijden dat een bepaald persoon op dit forum anderen voor 'kleuter' uitschold. Toen is geen enkel persoon daartegen in het geweer gekomen.
Nu wijs ik gewoon op bepaalde feiten (racistische juristen, etc.)...en plotseling komt een heel leger in verzet.
Waarom is het wijzen op feiten en het uiten van meningen erger dan het uitschelden en beledigen van forumgenoten?
Persoonlijk vond ik mijn bijdrage heel nuttig. Jij kennelijk niet..nou, is toch niet erg? |
Dat u uw bijdrage nuttig vond, doet er niet toe. TS heeft er niks aan, zoals geen enkele TS waarop u dit arrest even moet aanhalen. Kennelijk bent u gekwetst door 1 bijzondere casuistische uitspraak (totaal geen belangstelling om het arrest te lezen, alleen al om het feit dat u het hier constant moet aanhalen).
Dat u deze uitspraak niet zint, dat is uw goed recht. Dat betekent niet dat u anderen die hier juridisch advies zoeken keer op keer deze uitspraak moet laten zien. En dat heeft niks te maken met vrijheid van meningsuiting of iets in een doofpot stoppen, het ontbreekt gewoon relevantie en verstoort het doel van dit forum. |
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 18:37 Onderwerp: |
|
|
Bronza schreef: |
het ontbreekt gewoon relevantie en verstoort het doel van dit forum. |
Ach ja...
...het doel van dit forum is wellicht 'mensen voor kleuter uitschelden'?
Tegen dat fenomeen kwam tenminste niemand in opstand.
PS:
Of relevantie ontbreekt weten we niet, we weten immer niet of de TS 'Indonesisch', 'Marrokaan', of (noch vééééééél erger) 'Antilliaan' is. |
|
|
|
 |
strikmaria
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 19:18 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Ik stel voor om querulant/trol "strikmaria" voortaan volledig te negeren. |
Das natuurlijk zinvoller dan je ervoor in te zetten dat Marrokaanse en andere 'allochtone' afgestudeerden eerlijke kansen krijgen. |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: di 05 mei 2015 21:13 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Ik stel voor om querulant/trol "strikmaria" voortaan volledig te negeren. |
Ja...we verenigen ons!
(alleen redden we het niet tegen Strikmaria)
Ik stel mij beschikbaar als penningmeesteres  |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
 |