|
Auteur |
Bericht |
FGH
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 mrt 2008 18:35 Onderwerp: Huurbescherming voor garagebox? |
|
|
Ik heb al sinds 1968 een garagebox onder mijn gallerijwoning voor mijn auto. Nu zijn onlangs de garageboxen verkocht aan een makelaarskantoor. Ik heb een brief gekregen waarin mij werd medegedeeld, dat de huur van de box van €102 naar € 204 gaat en dat de box gezien wordt als bedrijfsruimte. Er staat in mijn aanslag WOZ dat de box ten behoeve is van de woning. Ik ben het hier niet mee eens. Mijn vraag is dan ook wat mijn rechten zijn en wat ik moet doen. Als ik de dupe raak van de verkoop, kan ik de vorige eigenaar dan nog aanspreken voor geleden schade? Als ik de huur moet opzeggen, omdat dit te duur is ben ik verplicht mijn auto op straat te zetten en zal ik een parkeervergunning moeten aanvragen waarvoor een wachtlijst bestaat.
mvgr |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 12 mrt 2008 18:51 Onderwerp: |
|
|
Wie was de vorige eigenaar? De gemeente of een particulier?
Verhoging van de overeengekomen huurprijs is eenzijdig niet mogelijk. De vraag is of de verhuurder de huurovereenkomst kan opzeggen. Als dat kan, dan ben je min of meer verplicht de verhoging te accepteren (want anders beëindigt de verhuurder de huurovk). Als dat niet kan, dan ga je gewoon niet akkoord met de verhoging.
De vorige eigenaar aanspreken kan waarschijnlijk niet, want de huurovereenkomst is gewoon overgegaan op de nieuwe eigenaar (art. 7:226 BW). Alle rechten (en plichten) uit de huurovereenkomst heb je dus nog wel, maar dan tegenover de nieuwe eigenaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|