Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 22:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurbeëindiging/ ontruiming woning
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
christel

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 2:59    Onderwerp: Huurbeëindiging/ ontruiming woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb eigenlijk even jullie hulp nodig! Embarassed Normaliter zou ik zelf er wel heel uitgebreid voor zijn gaan zitten en net zo lang door hebben zitten spitten tot ik er uit zou zijn, maar op het moment loopt mijn hoofd (door trieste familie-omstandigheden even over) en kom ik er dus niet uit!! Ik wil de personen in kwestie toch heel graag helpen, dus hoop dat jullie willen/kunnen helpen.

Het volgende is het geval. Ik zal proberen het zo uitgebreid mogelijk te schetsen en zoveel mogelijk achtergrondinformatie te geven.

Oktober 2007 hebben mijn vriend en ik een huis aangeboden gekregen door de woningbouw. Toen ik belde om een afspraak te maken om de woning te kunnen bezichtigen werd medegedeeld dat ik er goed over na moest denken omdat de vorige bewoners wilden verhuizen door een uit de hand gelopen burenconflict.

Mijn vriend en ik wilden de woning toch graag bezichtigen. Ten tijde van de bezichtiging woonden de vorige bewoners nog in het huis. Zij lieten zich geen kans om benut om de buren in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen en gebruikten daarbij de meest vreselijke verwensingen.

Wij vonden het huis erg leuk, hoorden niets geen herrie op het moment van bezichtiging, dus ben ik maar eens langs gegaan bij de nieuwe buren. Ik heb me voorgesteld, verteld dat we wat vervelende verhalen gehoord hadden en dat ik graag haar versie wilde horen. Dat was geen probleem! Ik trof een ontzettend lieve vrouw, die meteen koffie ging zetten en haar versie (zonder enige zwartmakerij) vertelde.

Mijn nieuwe buurvrouw is een alleenstaande dame met vier kinderen, waarvan één (een meisje van 5) verstandelijk gehandicapt.

Wij hebben het huis dus geaccepteerd. Tijdens de oplevering vond de opzichter (goed bevriend met de vorige bewoner van ons huis) het echter ook nodig om ook over de kwestie te beginnen op een (zacht uitgedrukt) niet zo prettige manier.

Al tijdens het verbouwen/klussen en verhuizen werden wij blij verrast. De buurvrouw bood telkens haar hulp aan, kwam ongevraagd helpen schoonmaken, haar oudste zoon kwam na zijn werk helpen met klussen en heeft geholpen met verhuizen etc etc.

Ook nu wij in het huis wonen (sinds half december) hebben wij geen enkele last. Het zijn vreselijk lieve en behulpzame mensen.

Nu loopt er tegen deze mensen een procedure (aangespannen door woningbouw, de vorige bewoner en mijn achterbuurman), waarin gevraagd wordt om de huurovereenkomst te beëindigen en de woning te ontruimen.

Nu heeft de vorige bewoner al een dwangsom opgelegd gekregen, omdat hij mijn buren lastig viel.

Volgens de opgemaakte papieren bestonden de treiterijen van de vorige bewoner onder andere uit:
- het gehandicapte meisje en haar twee jaar oudere broertje uitschelden voor de meest vreselijke dingen
- de champagne ontkurken onder luid geroep van doodsverwensingen naast de ambulance toen het meisje van vijf een hartstilstand had,
- handtekeningenacties houden, omdat verstandelijk gehandicapten niet in een gewone woonwijk thuis horen, volgens hem
- scheldpartijen
- bedreiging
- fysiek geweld

De klachten die er bestaan over mijn buren:
- herrie door de honden (ze hebben nu alleen nog een maltezer, andere honden hebben ze niet meer)
- overlast door het verstandelijk gehandicapte kind (lachen/schreeuwen in de tuin 's zomers, huilen)
- geluidsoverlast

De getuigenverklaringen van de tegenpartij zijn van de oud-bewoner, vrienden van de oud-bewoner, de achterbuurman en de dochter van de oud-bewoner die hier ongeveer 500 meter vandaan woont en m.i. nooit last van overlast kan hebben door mijn buren.
Tevens heeft de oud-bewoner (lid van de gemeenteraad en het wijkbestuur) veel handtekeningen en brieven van zijn collega's aldaar.

Mijn partner en ik, alsmede de bewoners die aan de andere kant naast mijn buren wonen zijn bereid om te getuigen dat er geen overlast is.

Mijn vragen:
- welke stappen kunnen er het beste ondernomen worden?
- wat maakt een getuige partijdig en wat kun je hiermee?
- wanneer is een getuige onwaardig?
- is het een idee voor mijn buren om alsnog aangifte te doen wegens smaad, laster of valse aanklachten ( de vorige bewoner heeft pamfletten in de buurt verspreid, aangifte gedaan van feiten die niet voorgevallen zijn etc)?

Kortom, alle hulp is welkom!! Smile Als ik nog dingen vergeten ben te vermelden, vraag maar raak!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 9:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben even helemaal stil van je verhaal en ik kan me heel goed voorstellen dat jij hier wat mee wilt.

Je verklaring is echt heel helder. Heeft je buurvrouw een advocaat? Zo ja, dan zou ik wat je schrijft aan die advocaat ter hand stellen (wellicht kan hij dat nog bij de stukken laten voegen) en vragen jou en de andere buren als getuige te laten horen.

V.w.b. de waarde die de rechter aan e.e.a. hecht: kijk, het is wel zo dat er bij de wederpartij meer getuigen zijn, maar de rechter is v.w.b. de getuigenverklaring vrij in de waardering van dat bewijs. Jouw verklaring is dus minstens zo goed als die van een ander, begrijp je? En de verklaringen van de wederpartij kunnen kritisch bekeken worden (bijv. of die dame die verderop woont wel dingen kan horen).

Als de oud-bewoner al eens een dwangsom opgelegd heeft gekregen en je buurvrouw niet zegt dat ook wel wat.

Het is duidelijk niet goed gelopen tussen de vorige bewoner en je buurvrouw. Maar goed, die situatie is door het vertrek van de vorige bewoner opgelost en alles loopt nu plezierig, dus ik zie geen nkele reden om buurvrouw nu uit huis te zetten.

Dat van die handtekeningenactie wegens het niet thuishoren van gehandicpate kinderen is een wijk is echt zó kwalijk!!!! Afhankelijk van wat meneer op dat papier heeft gezet zou je aangifte kunnen doen van discriminatie, maar ik kan me ook zo voorstellen dat je buurvrouw en haar gezin nu gewoon behoefte hebben aan rust en de kwestie achter zich laten.

Mocht ik nog wat verzinnen dan hoor je het. Het regelen van adequate rechtsbijstand als die er nog niet is lijkt me zinvol.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds