|
Auteur |
Bericht |
Istochgekkigheid
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 0:02 Onderwerp: Huurbaas betreedt ongevraagd kamer en steelt 2 deuren |
|
|
Beste mensen,
Vandaag is mijn huurbaas ongevraagd mijn kamer binnen gevallen terwijl ik er niet was. Tijdens zijn bezoek heeft hij ook nog de 2 deuren van mijn inbouwkasten er uit geschroefd en weggehaald. Uiteraard ben ik hier niet blij mee en denk ik dat dit juridisch gezien niet zo maar te doen is. Graag zou ik jullie raad willen met wat ik hier mee aan moet. Voor zover ik weet is het ten eerste niet zo maar toegestaan om mijn kamer binnen te vallen, en ten tweede lijkt het meenemen van de deuren van mijn inbouwkasten mij simpelweg diefstal.
Voor de genen die geïnteresseerd zijn in het "waarom". Ik heb pas een aanvraag voor huurverlaging gedaan bij de huurcommissie waar meneer de huurbaas duidelijk niet blij mee is. Dit is blijkbaar zijn passief agressieve manier om dat te laten blijken. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 11 jun 2013 16:08 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je al aangifte gedaan hebt bij de politie? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 jun 2013 7:44 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Ik neem aan dat je al aangifte gedaan hebt bij de politie? | TS hoeft zijn huisbaas niet eerst aan te spreken, b.v. nu hij deze niet op heterdaad betrapt heeft?? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 12 jun 2013 12:07 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | TS hoeft zijn huisbaas niet eerst aan te spreken, b.v. nu hij deze niet op heterdaad betrapt heeft?? |
Voor het doen van aangifte is niet vereist dat je iemand op heterdaad betrapt. Je kan altijd aangifte doen en de politie is verplicht om een aangifte op te nemen. |
|
|
|
 |
|