|
Auteur |
Bericht |
Joeri
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 12:03 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | komodo schreef: | Borgtocht is een zekerheidsrecht, maar geen goederenrechtelijk zekerheidsrecht |
Precies, en ik denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn (zelfs Joeri zodra hij van zijn verwarring is bekomen ).
Naar aanleiding van het meerkeuzetentamen strafrecht in Leiden heb ik jaren geleden wel tien van dit soort discussies gehad... |
Ik ben het er ook wel mee eens hoor
Wat ik niet zo zeer snapte was het feit of je nou wel of niet het recht van voorrang bij borg had en wat het verschil tussen borg en borgtocht was.
Beide zijn inmiddels duidelijk. Al moet ik wel zeggen dat ik het een erg lastig onderwerp vindt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 23:15 Onderwerp: |
|
|
Joeri schreef: | Wat ik niet zo zeer snapte was het feit of je nou wel of niet het recht van voorrang bij borg had en wat het verschil tussen borg en borgtocht was. |
Het antwoord is dat "recht van voorrang" geen betekenis heeft bij verhaal op de borg. De medeschuldeisers kunnen zich sowieso niet op die borg verhalen, dus van "voorrang" kan geen sprake zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|