|
Auteur |
Bericht |
revpolen
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 0:03 Onderwerp: Hulp gevraagd! Internet oplichting |
|
|
Beste mensen van dit forum.
Ik zal eerst in het kort mijn verhaal doen.
Ik ben helaas in december 2007 opgelicht. voor 500 euro.
Ik had een iphone gekocht van een S. de N. uit Den-Haag. Deze persoon had ik eerst via internet nagetrokken maar kon niks van oplichting vinden waarna ik 500,- over maakte aan deze persoon. uiteraard heeft ze deze iphone nooit geleverd. toen ben ik verder gaan zoeken en kwam er achter dat ze in vlissingen woont. Ook is het me gelukt om binnnen haar emailaccount te komen, en heb hier ondekt dat deze enkel gebruikt is om optelichten. ook waren er meerdere mensen die de damen heeft opgelicht. ik heb netjes aangifte gedaan en toen werd het stil.
in mei 2008 werd ik opgebeld door de politie. mijn aangifte was door gegeven aan politie vlissingen ( waar de oplichtster woont )
toen werd het weer stil.
december 2008. ik heb een brief aan de officicier van justitie vlissingen gescheven met de vraag hoe het er mee stond. van deze vriendelijke man veel brieven gekregen hoe hij mijn zaak onderzocht.
met uiteindelijke als laatste brief. de aangifte uit Den-Haag is nooit aangekomen in vlissingen. Hij vond de ernst van de zaak toch hoog dat hij mij een civiele proces aanraden. Dit ben ik dus nu ook van plan.
Maar HOE?! en kan dit als ik enkel de damen haar naam/stad/rekeningnummer heb!?
Kunnen jullie me de juiste weg wijzen? of desnoods helpen?
Geanonimiseerd |
|
|
|
 |
revpolen
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 22:17 Onderwerp: |
|
|
Niemand die mij de juiste weg nog kan aanwijzen?  |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 23:04 Onderwerp: |
|
|
De aangifte kan toch alsnog naar Vlissingen gaan?
Je kunt je als slachtoffer voegen in een strafzaak dan.
Het is op zich opmerkelijk dat een OvJ kennis neemt van een strafbaar feit en u doorverwijst naar het civielrecht.
Van civielrecht heb ik geen kaas gegeten dus misschien is er iemand anders die er meer kijk op heeft? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 mrt 2009 9:31 Onderwerp: |
|
|
klaarblijkelijk wil de Off van Justitie de zaak niet vervolgen omdat er een verwijzing naar het civiele recht volgt.
Je zal dus eerst contact op moeten nemen met de OvJ om schriftelijk bevestigt te krijgen of de zaak nog wordt vervolgt of niet. Tegen deze beslissing kun je dan een artikel 12 SV procedure starten bij het gerechtshof. Hiervoor heb je geen advocaat nodig.
De beslissing zal inhouden vervolging of geen vervolging. In het eerste geval kun je je civiele actie opschorten en in het tweede geval zul je civiel moeten procederen. Hiervoor heb je dan de gegevens nodig van betrokkene en een dagvaarding uitbrengen waarin je je eis formuleert. Geld of Iphone. Ik kan mij voorstellen dat je nu gaat voor je geld nu er inmiddels meer dan een jaar zijn verstreken. |
|
|
|
 |
|