|
Auteur |
Bericht |
replayyy
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): Ava Berichten: 13
|
Geplaatst: wo 08 feb 2012 19:22 Onderwerp: Hulp boete schorsing |
|
|
Hallo,
Ik ben een student en momenteel zit ik erg met een boete die ik heb gekregen voor een scooter. Die bleek na lange tijd niet geschorst te zijn terwijl de verzekering was opgezegt.
Nu, die boet verdien ik daar gaat het nu niet over.
Die boete is een flink bedrag en ik heb bezwaar aangetekend, wat waarschijnlijk niet veel kans van slagen heeft.(Maar, goed ik kan niet ineens €300 ophoesten).
Dit bezwaar is in behandeling genomen.
Vorige week krijg ik opnieuw een boete binnen voor hetzelfde ''misdrijf'' en diezelfde scooter, terwijl er nog steeds niet is gereageerd op mijn bezwaar. De scooter is op dit moment gestolen, op 3 december 2011, maar de sanctie staat voor 1 december 2011. ( Ook niet veel aan dus.)
Mijn vraag:
- Is er iets waardoor ik de 2e boete kan laten vervallen?
Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn.
Alvast bedank ! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 08 feb 2012 20:34 Onderwerp: |
|
|
Is de scooter inmiddels geschorst? |
|
|
|
 |
replayyy
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): Ava Berichten: 13
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 10:42 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Is de scooter inmiddels geschorst? |
De scooter is gestolen, die hoeft nu niet meer geschorst te worden gebeurd automatisch |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 11:20 Onderwerp: |
|
|
Zie het..
Maar de bekeuring is van vóór de diefstal.
Als de scooter dan niet geschorst was (op 1 december) is het gewoon een nieuwe boete.
Dus gewoon weer betalen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 12:37 Onderwerp: |
|
|
replayyy schreef: | De scooter is gestolen, die hoeft nu niet meer geschorst te worden gebeurd automatisch |
Weet je dat heel zeker, of denk je dat alleen maar? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 13:31 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij moet er nog gewoon geschorst worden en gaat dit niet automatisch. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 13:35 Onderwerp: |
|
|
Heb dit gevonden:
Quote: | Aansprakelijk na diefstal voertuig
Na aangifte van diefstal van een auto, markeert de politie het betreffende kenteken als 'gestolen' in het kentekenregister van de RDW. Vanaf dat moment is de kentekenhouder niet meer aansprakelijk voor de voertuigverplichtingen (wettelijke aansprakelijkheid, wegenbelasting en APK). Mocht de auto zijn teruggevonden, dan wordt de 'gestolen'-markering weer verwijderd. De RDW stelt de kentekenhouder met een brief op de hoogte dat de aansprakelijkheid 28 dagen na het verwijderen van de markering automatisch weer in gaat. Tot deze tijd mag de kentekenhouder de auto niet op de openbare weg gebruiken, tenzij hij de RDW schriftelijk verzoekt om de aansprakelijkheid eerder in te laten gaan. In verband met privacywetgeving mag de RDW niet openbaar maken of een kenteken al dan niet als gestolen gemarkeerd staat.
bron: www.autorijden.nl |
|
|
|
|
 |
replayyy
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 19:11 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de antwoorden, maar t gaat niet over die schorsing, maar over de boete van de schorsing Zijn er helemaal geen andere opties ? |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 19:48 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik al zei, het is gewoon een nieuwe boete omdat op 1 december de scooter nog steeds niet was geschorst.
Wat kan je doen?
Betalen of in bezwaar gaan... |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: do 09 feb 2012 20:01 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik al zei, het is gewoon een nieuwe boete omdat op 1 december de scooter nog steeds niet was geschorst.
Wat kan je doen?
Betalen of in bezwaar gaan... |
|
|
|
 |
replayyy
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 14:14 Onderwerp: |
|
|
Maar er is dus niks wat stand kan houden met een eventueel bezwaar? |
|
|
|
 |
replayyy
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 14:20 Onderwerp: |
|
|
Wat extra info:
De scooter staat welliswaar op mijn naam, nu hebben mijn ouders de scooter overgegeven aan mijn broertje.(zonder over te schrijven, wat ik niet wist)
Mijn broertje heeft een ongeluk gehad met deze scooter, de scooter had eigenlijk total-loss verklaard moeten worden, maar is ter plekke niet gebeurd door de politie. We hebben toen foto's gemaakt van de scooter en op marktplaats gezet. (op de foto's is te zien dat de scooter volledig niet rijklaar is + kenteken)
Nu ben ik na wat onderzoek erachter gekomen dat de scooter op 28 November is gestolen, en mijn vader pas op 2 december aangifte heeft gedaan van deze scooter en op 3 december is verwerkt. Ik woon op kamers, dus ik heb hier zelf niks van meegekregen. Is er een mogelijkheid om bij de politie de aangifte aan te passen ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 15:30 Onderwerp: |
|
|
Dat de scooter total-loss en/of gestolen was doet niet af aan je verzekeringsplicht. Relevant is alleen het schorsen of uitschrijven. Daarmee was je te laat.
Wat betreft de dubbele boete: je kunt altijd om coulance vragen en wellicht krijg je het ook als je de hele situatie duidelijk en compleet uitlegt, maar als er voldoende tijd zit tussen de vaststelling van de eerste overtreding en de vaststelling van de tweede overtreding (zodat je in die tijd de registratie had kunnen schorsen), is er juridisch eigenlijk niets aan te doen.
Stel je parkeert je auto op een plek waar dat niet mag en gaat twee weken op vakantie. Als je dan terugkomt, moet je niet verbaasd opkijken als je meer dan één boete voor fout parkeren ontvangt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
replayyy
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 15:48 Onderwerp: |
|
|
Snap ik, maar zodra de scooter als gestolen word geregistreerd kan je van het RDW geen boete meer krijgen voor de schorsing van je kenteken. Dit is eigenlijk het geval, ik heb net de politie opgebeld voor een aanpassing aan de aangifte.
De fout is ontstaan door de nonchalante houding van mijn vader.
De scooter stond al 1 jaar stil, waarna deze is geschonken aan mijn broertje waarbij mijn vader het kentekenbewijs gewoonweg niet heeft overgeschreven, dus zit ik nu met de gebakken peren.
Nogmaals de eerste boete wil/kan ik best betalen, maar de 2e boete is 2 weken na het schrijven van een bezwaar ontvangen. Hoe vraag ik om coulance?
Bedankt. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 16:04 Onderwerp: |
|
|
Coulance kan je aan de rechtbank vragen, als je je bezwaar laat voorkomen.
Dat de tweede boete binnenkwam na het bezwaar op de eerste doet niet terzake.
De scooter was nog steeds niet verzekerd. |
|
|
|
 |
|