|
|
| Auteur |
Bericht |
Agnetha
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 2
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 13:16 Onderwerp: Hulp bij opdracht nodig! |
|
|
Ik heb een casus gekregen, waar ik een adviesbrief over moet schrijven. De casus is als volgt:
Het 14de voetbalelftal van REC uit Maastricht is een enorm gezellig team en zo besluiten zij met elkaar een weekendje te kamperen in Zeeland. Het organiserend drietal Fred, Kees en Wim huren 3 oude sta-caravans op de camping en 's avonds kookt kees onder luide aanmoediging van zijn teamgenoten een enorme pan spaghetti op het fornuis in een van de caravans.
Omdat de caravan gaat wiebelen ontploft de gastank van het fornuis en komt er een steekvlam en verwondt Kees. Kees wil zijn schade vergoed krijgen van zijn teamgenoten, want de verhuurder van de caravan is waarschijnlijk niet aansprakelijk omdat het ongeluk niet aan de gasfles of caravan zelf lag, maar aan het gedrag van het voetbalteam.
Denk je dat Kees zijn schade op zijn team genoten kan verhalen?
Deze casus is gebaseerd op een uitspraak. Nu heb ik al uren gezocht, maar ik kan niets vergelijkbaars vinden!
Is er iemand die een idee heeft op welke uitspraak deze casus is gebaseerd?
Alvast bedankt! |
|
|
|
|
 |
Doremi
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 17:19 Onderwerp: |
|
|
In mijn herinnering is er een zaak van Groningse studenten die gingen zeilen of varen. Een student die zelf instructeur was spreekt de studentenvereniging aan wegens schade ten gevolge van een lekkende gasfles o.i.d. De grondslag was gebrek aan toezicht (terwijl hij dus zelf de toezichthouder was).
Zaak afgewezen wegens de niet al te hoge eisen die gesteld worden aan de organisatie van dit soort informele evenementen (dacht ik). Ik zou zeggen, zoek nog eens op rechtspraak.nl en laat het even weten. |
|
|
|
|
 |
Agnetha
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 2
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 17:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de uitspraak gevonden: LJN: AZ6219
Bedankt voor de snelle reactie, Doremi! |
|
|
|
|
 |
|