|
Auteur |
Bericht |
jvgam
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 17:19 Onderwerp: Huis verkopen, kind woont nog thuis |
|
|
Ik ben gescheiden en ons huis staat al een tijdje te koop. Nu kan ik het verkopen maar mijn zoon woont er nog. Hij betaalt geen cent, ook niet voor gas en elektra. Alleen zijn dagelijkse boodschappen koopt hij zelf.
Hij is 21 jaar oud en staat al geruime tijd ingeschreven als woningzoekende.
Hoe groot is de kans dat hij de verkoop kan dwarsbomen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 19:07 Onderwerp: |
|
|
Woont je zoon alleen of woon je er zelf ook nog? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jvgam
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 10:11 Onderwerp: |
|
|
Hij woont er nu alleen.
Ik ben afgelopen zomer bij m'n vriendin ingetrokken omdat ik niet langer zijn huishoudster en klusjesman wilde zijn.
Inmiddels hebben m'n vriendin en ik samen een huisje gekocht en we hebben hem zelfs aangeboden bij ons in te trekken, maar dat zag hij neit zitten.
Begin januari heb ik me uitgeschreven en woon nu in Duitsland. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 16:02 Onderwerp: |
|
|
Hij huurt in ieder geval niet (want hij betaalt geen cent). Het lijkt mij dat hij wel een huisrecht heeft, zodat je hem er via een kort geding bij de rechter uit zal moeten laten zetten (als hij zelf weigert te verhuizen). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jvgam
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 16:21 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me verschrikkelijk om je eigen vlees en bloed voor de rechter te dagen, maar als het moet dan moet het maar.
Bedankt voor de aanwijzing. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 18:22 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, hem er met eigen handen uitgooien lijkt me niet veel beter (en mag dus niet). Via de politie wegens huisvredebreuk of iets dergelijks gaat ook niet. Blijft over via de rechter.
Als het in overleg kan worden opgelost is dit allemaal natuurlijk niet nodig. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|