|
Auteur |
Bericht |
Kevin
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 20:01 Onderwerp: Holleeder eist verbod Heineken ontvoering |
|
|
Dus Holleerder wil de publicatie van de film over de Heineken ontvoering verbieden. BRON
Nu ben ik eigenlijk erg nieuwsgierig hoe die kort geding-dagvaarding van mw mr Levinson-Arps eruit ziet. En in het bijzonder welke rechtsgrond aan de voet ligt van de eis om de publicatie te verbieden.
Gaat het hier om een schending van de persoonlijke levenssfeer van Holleeder? Die levenssfeer die men volgens de Grondwet moet eerbiedigen? En de Wet bescherming persoonsgegevens, is die ook van toepassing?
Heeft zo'n procedure enige kans van slagen gezien de bekendheid van zijn persoon en van zijn betrokkenheid bij de ontvoering? |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 07 okt 2011 10:39 Onderwerp: |
|
|
Is dit in zekere zin eigenlijk niet een herhaling van het panorama-arrest (HR 21 januari 1994, NJ 1994/473)? Dan zou het vrijheid van meningsuiting vs. persoonlijke levenssfeer zijn. Als ik het me goed herinner zag de rechter in dat arrest ten onrechte over het hoofd dat voorafgaand toezicht door de overheid (in dit geval de rechter zelf, die zichzelf kennelijk niet als overheid zag) verboden is. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|