|
Auteur |
Bericht |
mx4
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 21:35 Onderwerp: Hoelang de tijd bij boete? |
|
|
Ik heb o.a wegens opgeven valse naam/adres een boete gekregen in Januari ergens geloof ik. Nu is sinds 15 april de 2de betalingstermijn verlopen. Ik krijg woensdag pas weer loon binnen (18 april) en kan dus pas dan meteen betalen. Het is vandaag de 16de kan ik nu problemen verwachten? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 21:42 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er op het papier dat je ontvangen hebt? Wordt daar nog een derde keer (dus 2e verhoging) in genoemd? Want je termijn is al verstreken de 15e (het geld had dan al op de rekening moeten staan) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
mx4
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 22:04 Onderwerp: |
|
|
Ik kan de papieren zo niet terug vinden ik zal daar morgen even goed naar zeken. Ik weet dat ik 2x een papier heb gehad 1x voor betalen voor 24 Febr. anders verhoging en waarsch is dan de verhoging voor 15 April geweest. Heb ik nu grote problemen als ik woensdag betaal? misch moet ik hierover even just. mailen? |
|
|
|
 |
mx4
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 23:35 Onderwerp: |
|
|
iemand die dit toevallig weet? Hoelang het nog duurt voordat er iets gebeurd? Wil morgen niet de politie voor de deur hebben staan  |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 8:42 Onderwerp: |
|
|
mx4, buiten het feit dat je overtreding niet slim is, zal ik proberen je te helpen.
probeer even de betreffende politie op te bellen en vraag wanneer het termijn verstrijkt. ik ga er vanuit dat alle bekeuringen toch netjes gearchiveerd worden..? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 10:48 Onderwerp: |
|
|
Je moet toch bij het CJIB zijn? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Tom84
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 10:52 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Je moet toch bij het CJIB zijn? |
oeps. my bad. je heb gelijk  |
|
|
|
 |
mx4
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 11:14 Onderwerp: |
|
|
de 15de dat weet ik nog ik heb net loon binnen zal het nu betalen maar hoop niet dat ik nu problemen krijg omdat ik 2 dagen te laat ben. |
|
|
|
 |
Tom84
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 11:17 Onderwerp: |
|
|
mx4 schreef: | de 15de dat weet ik nog ik heb net loon binnen zal het nu betalen maar hoop niet dat ik nu problemen krijg omdat ik 2 dagen te laat ben. |
als jij te laat ben met betalen is de boete verhoogd. logisch natuurlijk. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 0:08 Onderwerp: |
|
|
Wat is er nou tegen even bellen?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 19 apr 2007 1:28 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. Opgeven van valse naam is een overtreding; als je niet betaald zul je uiteindelijk gedagvaard worden om te verschijnen bij de Kantonrechter. Het is dus niet zo dat dan de politie plots voor de deur staat, ofzoiets...
En niet zomaar na afloop van de betalingstermijn alsnog betalen, want dan wordt het bedrag teruggestort en moet je toch voorkomen.
Maar zelfs als de betalingstermijn verstreken is kun je nog betalen, maar dan moet je wel eerst contact opnemen met het OM en aangeven dat je graag wilt schikken! In de meeste gevallen stemt men daarmee wel in. Contact opnemen met het CJIB hierover heeft geen zin, want zij hebben de bevoegdheid niet te schikken.
Als je het op een zitting laat voorkomen wordt het bedrag doorgaans verhoogd; indien een veroordeling vrij zeker is, is vragen om een schikking dan toch het best.
Wacht daarom maar op de dagvaarding en bel dan met het OM. |
|
|
|
 |
mx4
|
Geplaatst: zo 22 apr 2007 23:40 Onderwerp: |
|
|
Ik heb die 2 dagen erna betaald zonder contact op te nemen. Hopelijk wordt er niet moeilijk gedaan over die 2 dagen ik merk het wel. In ieder geval bedankt voor je heldere uitleg Lucas. |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: ma 23 apr 2007 0:23 Onderwerp: |
|
|
Graag gedaan. Let er wel op of het niet wordt teruggestort, want daar heb je grote kans op. |
|
|
|
 |
|