Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Tassie
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 16:26 Onderwerp: Hoe verder met dochter als ik overlijd? |
|
|
Hallo,
Ik ben een vrouw van 36, sinds 5 jaar gescheiden en ik woon samen met mijn huidige vriend. Uit mijn huwelijk heb ik een dochtertje van 7 jaar. Zij woont bij mij en mijn vriend.
Mijn dochtertje ziet mijn vriend als haar papa en mijn vriend ziet mijn dochtertje als zijn dochter. Met haar biologische vader heeft mijn dochtertje nauwelijks contact.
Nou zit ik met het volgende. Wat als ik kom te overlijden, wat gebeurt er dan met mijn dochtertje? Ik weet dat het dan gebruikelijk is dat mijn dochtertje dan naar haar biologische vader gaat, maar wij(mijn vriend en ik en ik weet zeker mijn dochtertje ook) willen dan dat mijn dochtertje bij mijn vriend blijft wonen. Dat is voor haar immers haar papa en haar biologische vader vervult die rol absoluut niet.
Wat moet/kan ik regelen, mocht ik onverhoopt komen te overlijden, om ervoor te zorgen dat mijn dochter dan bij mijn vriend kan blijven wonen?
Alvast bedankt voor eventuele raad. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 16:36 Onderwerp: |
|
|
Is je dochter geboren tijdens het huwelijk? Dan is je ex dus niet alleen de biologische vader, maar ook de juridische vader. Bovendien is er normaal gesproken sprake van gezamenlijk ouderlijk gezag, tenzij de rechter heeft bepaald dat jij na de scheiding alleen het gezag hebt.
Als hij mede het gezag heeft, zal je kind na jouw onverhoopte overlijden naar haar juridische vader gaan. Om dat te voorkomen zou je minimaal moeten bereiken dat hij niet langer gezamenlijk met jou het gezag uitoefent. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|