|
Auteur |
Bericht |
Jodelahietie
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 apr 2012 3:49 Onderwerp: Hoe vaak kan een rechter uitstel nemen? |
|
|
Hallo beste mensen,
Op dit moment ben ik met een langslepende procedure bezig tegen mijn voormalig werkgever voor letselschade.
Vorig jaar juni zijn we bij de kantonrechter geweest voor een comparitie.
Afgelopen december kwam er een tussenvonnis. Er moesten nog wat dingen aangeleverd worden.
Sindsdien heeft de kantonrechter al 3x uitstel genomen.
Mijn vraag:
Hoe vaak kan en mag een rechter uitstel nemen?
Hoe vaak komt er een tussenvonnis?
Alvast bedankt voor de antwoorden. |
|
|
|
 |
Jodelahietie
|
Geplaatst: vr 27 apr 2012 1:56 Onderwerp: |
|
|
Niemand? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 27 apr 2012 11:06 Onderwerp: |
|
|
Heeft de kantonrechter het vonnis uitgesteld, of heeft de kantonrechter uitstel verleend aan de partijen voor het aanleveren van stukken? In het laatste geval zal dat op verzoek van één van de partijen zijn, en kan de andere partij aangeven dat het nu wel mooi is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jodelahietie
|
Geplaatst: za 28 apr 2012 1:34 Onderwerp: |
|
|
De kantonrechter heeft het vonnis aangehouden. Dit staat in de brieven die ik krijg. Verder staat er niets over dat het op verzoek is van....
Van mijn advocaat kreeg ik het het volgende antwoord:
Als de rechter niet binnen twee jaar vonnis wijst, dan wel bestaat op grond van het Europese verdrag voor de rechten van de mens aanspraak op schadevergoeding in verband met onredelijke vertraging van de procesgang. De ervaring leert dat het zelden langer duurt dan een jaar voordat vonnis wordt gewezen.
Maar ik heb vanaf juni vorig jaar pas 1 tussenvonnis gehad om meer informatie. Ik dacht dat het bij de kantonrechter snel ging, maar das dus niet zo... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 28 apr 2012 1:44 Onderwerp: |
|
|
Jodelahietie schreef: | Maar ik heb vanaf juni vorig jaar pas 1 tussenvonnis gehad om meer informatie. Ik dacht dat het bij de kantonrechter snel ging, maar das dus niet zo... |
En die informatie is inmiddels dus ook door de partijen aangeleverd, als ik het goed begrijp?
Tja, als de rechter zelf blijft uitstellen omdat hij het te druk heeft met andere zaken of iets dergelijks, dan is daar niet zo heel veel tegen te doen. Zie het antwoord van je advocaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|