|
|
| Auteur |
Bericht |
Sahtekar
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu Studieomgeving (MA): HZe Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 13:29 Onderwerp: Hoe lang is een executoriaal titel geldig? |
|
|
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Weet derhalve niet hoe het werkt, misschien kunnen jullie mij helpen met onderstaande casus:
Meneer x is gehuwd, beide studenten en bijbaan. Er komt een ontslag, waarna een jaar lang geen inkomsten. Beiden studie gestaakt.
Vastelasten worden niet betaald: In augustus 2004 executoriaal titel verkregen. Het huis is ontruimd, beide in behandeling bij geestelijke hulpverlening. Schulden zijn opgelopen.
In september 2009 gaat schuldeiser accoord met schuldhulpverlening.
In december 2009 komt deurwaarder langs om executie aan te kondigen.
Hoe kan de schuldenaar het beste te werk gaan?
Kan men schade vergoeding eisen?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en wacht op reacties,
Mvg, |
|
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 10:01 Onderwerp: |
|
|
| Een vonnis verjaart na 20 jaar. Een eventueel toegewezen rentevordering verjaart na 5 jaar (dus je zult de rente over maximaal de laatste 5 jaar dienen te betalen indien het vonnis wordt geëxecuteerd). |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 10:14 Onderwerp: Re: Hoe lang is een executoriaal titel geldig? |
|
|
| Sahtekar schreef: | Hallo,
Ik ben nieuw hier. Weet derhalve niet hoe het werkt, misschien kunnen jullie mij helpen met onderstaande casus:
Meneer x is gehuwd, beide studenten en bijbaan. Er komt een ontslag, waarna een jaar lang geen inkomsten. Beiden studie gestaakt.
Vastelasten worden niet betaald: In augustus 2004 executoriaal titel verkregen. Het huis is ontruimd, beide in behandeling bij geestelijke hulpverlening. Schulden zijn opgelopen.
|
Als de schuldeiser akkoord is gegaan, is de vraag natuurlijk direct of de gemaakte afspraken nagekomen zijn. |
|
|
|
|
 |
Sahtekar
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu Studieomgeving (MA): HZe Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 13:24 Onderwerp: Re: Hoe lang is een executoriaal titel geldig? |
|
|
| StevenK schreef: | | Sahtekar schreef: | Hallo,
|
Als de schuldeiser akkoord is gegaan, is de vraag natuurlijk direct of de gemaakte afspraken nagekomen zijn. |
Het is duidelijk dat de schuldeiser de afspraak niet nakomt. Welke actie(s) kan er genomen worden? |
|
|
|
|
 |
Sahtekar
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 13:26 Onderwerp: |
|
|
| lawyer schreef: | | Een vonnis verjaart na 20 jaar. Een eventueel toegewezen rentevordering verjaart na 5 jaar (dus je zult de rente over maximaal de laatste 5 jaar dienen te betalen indien het vonnis wordt geëxecuteerd). |
Er is beslag gelegd op inboedel x, 6 jaar terug. Kan er nu, 6 jaar later, inboedel y verkocht worden? |
|
|
|
|
 |
|
|