Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 06 mei 2024 10:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe lang doen jullie over je studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TheMiss



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: vr 18 mrt 2005 17:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu 2e jaars, maar hoop 4/5 jaartjes over gehele studie te doen.

Het streven is 4 jaar, maar er kan nog van alles gebeuren Confused
_________________
Lord Farquaad:
Some of you may die... But that's a sacrifice I'm willing to make.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Supergrover






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 20 mrt 2005 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga er denk ik minimaal 3 jaar over doen. Doe het vrijstellingenprogramma, maar kga wel een volledige masterfase doen en misschien nog extra vakken en een stage.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ga voor 4,5 jaar.

ben nu met mijn laatste vakken bezig, moet er nog 6 afronden voor de zomer (haalbaar!)

en na de zomer mijn stage /scriptie. deze hoop ik in janauri/februari af te ronden en dan door het leven te gaan als drs e van der zanden

(ja ben nog van de oude hap, niks BAMA, Matser e.d.)
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2005 14:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

e. van der zanden, MA bedoel je Wink
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2005 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee drs, ik ben nog van de oude lichting en krijg dus nog gewoon de titel Drs. Tenzij ik aangeef die nieuwe europeese titel te willen voeren

(ik studeer bestuurskunde, valt onder rechtenfaculteit maar ik krijg geen MR. titel,)
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2005 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De nieuwe lichting mag naast de Ma titel de drs. titel voeren, en jij mag naast je drs. titel gewoon de Ma titel voeren.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: do 21 apr 2005 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik ga er denk ik 4,5 jaar over doen in totaal. Althans zo zit de planning op dit moment in elkaar.
Over iets meer dan een jaar hoop ik mn bachelor binnen te hebben (netjes zoals het hoort, zonder iets over te doen).
En dan ga ik zoals het er nu uitziet twee masters tegelijk doen: Privaatrecht en strafrecht.
Maar goed niets is zo veranderlijk als de mens, dus we zullen wel zien of dit ook uitkomt.

Groetjes
Paola
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: za 30 apr 2005 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm ben nu eerste jaars.
Maar kga zeker niet langer dan 6 jaar over mn studie doen.
Naast dat ik dan erg arm wordt vind ik 26 ook geen mooie leeftijd om af te studeren. (Tja dat krijg je naar 9 jaar basisschool, 5 jaar havo en 3 jaar vwo)

Verder wil ik het liefst nog milieukunde gaan studeren en de vooropleiding van het conservatorium gaan doen. Hmmm hoe ik dat in die 6 jaar ga stoppen. Iemand tips?? Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2005 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hai Saar,

dat arm zijn valt mijns inziens wel mee, maar daar heeft iedereen een eigen mening over natuurlijk. Ik vind stufi een heerlijk systeem, ik zie het als een soort 'voorschot' op wat ik later zal verdienen. Je kan het nog inkomensafhankelijk terugbetalen ook, en na 15 jaar wordt het eventuele restant kwijtgescholden! Het rentepercentage ligt iets hoger dan de inflatie. Onder deze gunstige omstandigheden zie ik geen reden om in de mooiste tijd van mijn leven, want dat vind ik de studententijd, op een houtje te bijten om later wat extra rijk te kunnen zijn. Maar nogmaals, da's persoonlijk.
Ook denk ik dat het juist een pluspunt is om wat ouder te zijn als je afstudeert. Wat meer (levens)ervaring, en mensen nemen je serieuzer hoe lullig dat ook is. Een beginnend advocaat van 23 zal het denk ik toch moeilijker hebben dan een beginnend advocaat van 26.

Deze heerlijke studententijd duurt voor mij dan ook, zoals het er nu uitziet, in totaal 6 jaar. Heb 1 jaar een andere studie gedaan, maar dat was niks dus die heb ik afgekapt. Daarna een tijd gewerkt en gereisd. Nu tweedejaars rechten, maar door omstandigheden en bestuur al wat studievertraging opgelopen. Ach ja, het gaat mij niet alleen zozeer om het einddoel maar ook de weg ernaartoe! Dan doe ik 5 jaar over rechten ipv 4 jaar, big deal.

Veel studieplezier in ieder geval, op welke manier je het ook aanpakt! (Als ik je een tip mag geven, doe het op de manier die het best bij jou past en laat je niet stressen of juist sloom maken door medestudenten, de politiek, ouders of andere geldschieters, etc.)

Groeten,
Michèle
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2005 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

He Michele

Je hebt ook wel gelijk hoor wat al die dingen betreft!

Maar waar ik opdoelde met arm worden zijn die belabberde plannen van het kabinet om na 6 jaar 4500 euri collegegeld te vragen. Op zich zit er wel wat in, maar ja als ik het daadwerkelijk zou moeten gaan betalen, heb een klein probleempje Laughing

Ach we kunnen altijd nog huisvrouw worden.

Sommige mannen zeggen: het enige recht van de vrouw is het aanrecht maar ik zeg Wij vrouwen hebben een extra recht en dat is het aanrecht!

Maar in eerste instantie ga ik voor mn Mr titeltje en wie weet wat daarna nog meer.

Groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2005 18:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangezien ik een notoir slechte beslisser ben, vrees ik dat ik twee masters moet gaan doen Very Happy Moet nog maar even zien hoe dat gaat werken... Voor alsnog heb ik dit jaar alles gehaald, dus ik ga er van uit dat ik mijn propedeuse in 1 jaar ga halen, hopelijk de rest ook... aangezien ik al 3 jaar "verspild" heb.. Wel leuke/ interessante dingen ernaast.... eigenlijk zie ik het wel gewoon, maar door 2 jaar verspilde stufi moet ik toch een beetje opletten... ik kan dus nog maar 5 jaar over rechten doen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg het vrijstellingenprogramma in Nijmegen. In de voorlichting werd gezegd dat je dit in 2 jaar kunt afronden. Klopt ook, in theorie, en als je geen afstudeerrichting strafrecht wil doen. Dat wil ik dus wel, met als gevolg dat ik 2,5 jaar erover ga doen. Op zich niet zo erg, want het laatste "extra" half jaar heb je dan maar 4 uur per week les en kan je je scriptie erbij schrijven.
Dus een half jaartje uitloop voor mij...
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 21:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

saar schreef:
He Michele

Je hebt ook wel gelijk hoor wat al die dingen betreft!

Maar waar ik opdoelde met arm worden zijn die belabberde plannen van het kabinet om na 6 jaar 4500 euri collegegeld te vragen. Op zich zit er wel wat in, maar ja als ik het daadwerkelijk zou moeten gaan betalen, heb een klein probleempje Laughing

Ach we kunnen altijd nog huisvrouw worden.

Sommige mannen zeggen: het enige recht van de vrouw is het aanrecht maar ik zeg Wij vrouwen hebben een extra recht en dat is het aanrecht!

Maar in eerste instantie ga ik voor mn Mr titeltje en wie weet wat daarna nog meer.

Groetjes


Haihai,

ja die plannen vind ik zelf ook erg sneu... en dat is zacht uitgedrukt. Maar ja wat doe je er uiteindelijk tegen, we zijn de periode van het heilige huisje van de efficiency en doelrationaliteit helaas nog niet voorbij.
Maarruh, even voor de goede orde... het lijkt mij toch dat deze plannen pas van toepassing worden op de nieuwe studenten?

xxx M.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad de nieuwe regeling gaat alleen gelden voor nieuwe studenten.
Dit heb ik voor de zekerheid nog even nagevraagd vanmiddag aan een (CDA) politica.
Dus de reeds (al dan niet Razz) studerenden onder ons hoeven zich geen (aanvullende) zorgen te maken over de studieduur.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: di 03 mei 2005 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallelujah Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds