|
Auteur |
Bericht |
Geert45
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 okt 2013 19:44 Onderwerp: Hoe krijg ik een onderhuurder mijn huis uit? |
|
|
Per September heb ik de huur opgezegt aan mijn hoofdhuurder, middels aangetekende brief, en goed gesprek. Tot December krijgt zij de tijd andere woonruimte te vinden.
Nu doet deze mevrouw totaal niet moeilijk, maar de onderhuurder deze zij heeft wel.
Meneer scheld en dreigt, en verplicht mij om de brief nogmaals aangetekend te versturen, met nieuwe datum en tijd. ( zijn naam staat ook netjes boven de brief, deze hij gehad heeft van de hoofdhuurder)
Meneer heeft met mij geen overeenkomst, noch geen afspraken. Ik heb met de gemeente contact gehad, en het blijkt dat hij er ook ingeschreven staat, waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
Wat kan ik nu het beste doen? Aangezien ikzelf wegens scheiding terug ga per December. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 05 okt 2013 1:24 Onderwerp: |
|
|
Art. 7:269 lid 1 en 2 BW geeft een regeling voor onderhuur van een zelfstandige woning. In dat geval wordt na beëindiging van de huur tussen huurder en verhuurder de onderhuur met de onderhuurder voortgezet door de verhuurder. De verhuurder heeft dan bepaalde mogelijkheden om de onderhuur via de rechter te doen eindigen.
In jouw geval lijkt het om onderhuur van een deel van een zelfstandige woning te gaan (een kamer bijvoorbeeld). Art. 7:269 lid 1 BW geldt dan niet. Volgens mij betekent dit inderdaad dat de onderhuurder tegenover jou nergens aanspraak op kan maken, zodat jij die persoon het huis uit kunt zetten. Hiervoor zul je wel een ontruimingsbevel moeten hebben van de rechter. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
rockchild
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 15:25 Onderwerp: |
|
|
je hebt geen enkele relatie met de onderhuuder, die heeft de huurder.
Hij zit zonder titel in de woning, dus m.i dagvaarden en ontruimingsvonnis halen. Indien in de huurovereenkomst met de huurder staat vermeld, dat de huurder niet mag onderverhuren, dan zou ik die kosten op de huurder verhalen |
|
|
|
 |
|