Hoe bouw je je eigen praktijk op?
Wat voor professional wilt u eigenlijk zijn en hoe onderscheidt u zich van anderen? Van u als advocaat, notaris of accountant wordt verwacht dat u in staat bent om een eigen praktijk op te bouwen en uit te breiden.
Nieuwe klanten en opdrachten komen in eerste instantie natuurlijk niet vanzelf binnen. Een gerichte aanpak, gebaseerd op een Persoonlijk Business Plan, is de eerste stap tot ondernemen.
De sprekers van deze masterclass, Frank Kwakman en Jos Burgers, spreken uniek voor Elsevier Congressen. Zij brengen u een gegarandeerd humorrijke en interactieve dag. In deze filevrije masterclass hoort u van Frank en Jos:
Gedurende de masterclass benoemt u in vier actieplannen uw concrete keuzes en bijbehorende activiteiten. Deze vier actieplannen vormen gezamenlijk de belangrijkste ingrediënten voor het Persoonlijk Business Plan.
Permanente Educatie
6 PO toegekend door NOvA
Programma
12.30 Ontvangst met broodjes, koffie en thee.
Uitreiking van de drie naslagwerken.
13.30 Blok I. Personal Branding
Wat voor professional wil ik zijn?
- Hoe voorkom je het strategisch kuddegedrag van veel professionals?
- Van welke klanten, rollen en opdrachten krijg je energie?
- Hoe wil je op termijn intern en extern bekend staan?
- Welke talenten zet je daartoe in?
- Personal branding: hoe maak je naam als professional?
- Hoe maak je dat je uiteindelijk vaker gevraagd wordt?
15.00 Koffie- en theepauze
15.30 Blok II. Op zoek naar strategische klanten
Welke klanten heb ik graag én passen bij mij?
- Op zoek naar waardevolle klanten: je toekomstige praktijk
- Belangrijke criteria om voor klanten te kiezen
- Kiezen om gekozen te worden: met wie concurreer je dan?
- Welke ‘wensklanten' heb je en wat weet je van hen?
- Wat is je persoonlijke ambitieuze acquisitiedoel?
17.00 Dinerbuffet
18.00 Blok III. Acquisitie en netwerken
Waar vind ik die klanten?
- Welke manieren zijn er om met nieuwe klanten in contact te komen?
- Welke bestaande contacten zijn er en hoe kan ik die beter benutten?
- Welke aanpak past het best bij je: wat is je persoonlijke acquisitiestrategie?
- Welke netwerken zijn meer en minder geschikt?
- Do's en dont's als je gaat netwerken
- Hoeveel tijd ga je vrijmaken en wanneer?
19.30 Koffie- en theepauze
20.00 Blok IV. Marketingmiddelen
Wat heb ik daarvoor nodig?
- Hebben brochures, mailings, nieuwsbrieven en dergelijke nut?
- Welke eisen moet je stellen aan een website of weblog?
- Alles over publiceren, presentaties geven, gastdocent zijn
- De 1-minuut presentatie: alle puzzelstukjes vallen op hun plaats
- Zin en onzin van relatiemarketingactiviteiten
21.00 Vragenuurtje
Gelegenheid om individueel persoonlijke vragen voor te leggen aan de beide inleiders (of aan andere deelnemers) tijdens de afsluitende borrel.
Datum en locatie
Materclass Hoe bouw je je eigen praktijk op?, 13 november 2008, Rosarium in Amsterdam
Uw investering:
€ 999,- per persoon (excl. btw).
Speciale kortingen
- Neem een kantoorgenoot mee en profiteer beide van € 100,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 899,- p.p. (excl. btw)
- Neem twee kantoorgenoten mee en profiteer alle drie van € 150,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 849,- p.p. (excl. btw)
- Neem drie kantoorgenoten mee en profiteer alle vier van € 200,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 799,- p.p. (excl. btw)
- Neem vier kantoorgenoten mee en profiteer alle vijf van € 300,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 699,- p.p. (excl. btw)
De sprekers
drs. J.A.H. Burgers RM
Marketingadviseur
Burgers Marketing B.V.
prof.dr. F.E. Kwakman
Hoogleraar Management van professionele dienstverlening
Nyenrode Business Universiteit
Frank Kwakman en Jos Burgers combineren hun expertise op het gebied van professionele dienstverlening en marketing en helpen managers en professionals bij het maken van strategische keuzes en het realiseren daarvan.
Bijeenkomsten van Jos en Frank zijn een feest van herkenning: vol humor en praktijkvoorbeelden. Ze slagen erin om de deelnemers anders te leren denken en daarmee onverwachte oplossingen te bedenken voor hun eigen praktijk.
Alle deelnemers ontvangen de volgende drie praktische naslagwerken:
- & F. Kwakman en J. Burgers, Zeven marketingwetten voor professionals, de kortste weg naar nieuwe opdrachten, Academic Service 2005
- & F. Kwakman, Personal branding, Naam maken als professional Academic Service 2004
- & F. Kwakman, Professionals & Acquisitie, succesvol verwerven van opdrachten in de zakelijke dienstverlening, Academic Service 2002
Voor wie?
- Advocaten
- Accountants
- Notarissen
- Consultants
- Ingenieurs
- Onderzoekers
- Trainers
Die op het punt van hun loopbaan staan waarin het belangrijk wordt een eigen praktijk op te bouwen. Ook professionals die overwegen een keuze te maken voor zelfstandig ondernemerschap worden uitgenodigd aan deze masterclass deel te nemen
Contact
Datum en locatie
Materclass Hoe bouw je je eigen praktijk op?, 13 november 2008, Rosarium in Amsterdam
Uw investering:
€ 999,- per persoon (excl. btw).
Speciale kortingen
- Neem een kantoorgenoot mee en profiteer beide van € 100,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 899,- p.p. (excl. btw)
- Neem twee kantoorgenoten mee en profiteer alle drie van € 150,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 849,- p.p. (excl. btw)
- Neem drie kantoorgenoten mee en profiteer alle vier van € 200,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 799,- p.p. (excl. btw)
- Neem vier kantoorgenoten mee en profiteer alle vijf van € 300,- korting op de deelnameprijs. Jullie betalen € 699,- p.p. (excl. btw)
Vier gemakkelijke manieren om u aan te melden
Annuleren alleen schriftelijk
Uw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Annuleert u tot drie weken voor aanvang van de mastercalss, dan brengen wij € 75,- (excl. btw) aan administratiekosten in rekening. Meldt u zich binnen drie weken voor aanvang af? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen. Overigens kunt u bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van uw inschrijving gebruik laten maken.
Info en aanbiedingen
Wanneer u er geen bezwaar tegen heeft, dan kunnen de door u verstrekte gegevens gebruikt worden voor het toezenden van informatie en speciale aanbiedingen door Reed Business bv (waar Elsevier Congressen onderdeel van is) en speciaal geselecteerde bedrijven. Gaat u hier niet mee akkoord, stuur dan een briefje naar Reed Business bv, afdeling CAB, Postbus 808, 7000 AV Doetinchem of bel naar 0314 - 35 83 58.
De sprekers
drs. J.A.H. Burgers RM
Marketingadviseur
Burgers Marketing B.V.
prof.dr. F.E. Kwakman
Hoogleraar Management van professionele dienstverlening
Nyenrode Business Universiteit
Frank Kwakman en Jos Burgers combineren hun expertise op het gebied van professionele dienstverlening en marketing en helpen managers en professionals bij het maken van strategische keuzes en het realiseren daarvan.
Bijeenkomsten van Jos en Frank zijn een feest van herkenning: vol humor en praktijkvoorbeelden. Ze slagen erin om de deelnemers anders te leren denken en daarmee onverwachte oplossingen te bedenken voor hun eigen praktijk.
Alle deelnemers ontvangen de volgende drie praktische naslagwerken: - & F. Kwakman en J. Burgers, Zeven marketingwetten voor professionals, de kortste weg naar nieuwe opdrachten, Academic Service 2005
- & F. Kwakman, Personal branding, Naam maken als professional Academic Service 2004
- & F. Kwakman, Professionals & Acquisitie, succesvol verwerven van opdrachten in de zakelijke dienstverlening, Academic Service 2002
|
Voor wie?
- Advocaten
- Accountants
- Notarissen
- Consultants
- Ingenieurs
- Onderzoekers
- Trainers
Die op het punt van hun loopbaan staan waarin het belangrijk wordt een eigen praktijk op te bouwen. Ook professionals die overwegen een keuze te maken voor zelfstandig ondernemerschap worden uitgenodigd aan deze masterclass deel te nemen