|
Auteur |
Bericht |
Meester Ruud
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 15 mei 2004 19:23 Onderwerp: |
|
|
Bart schreef: | Cyclonus schreef: | Verder over dat linken: volgens mij heeft de Hoge Raad in zijn arrest Kranten.com gezegd dat linken in principe niet onrechtmatig is, het zou iets anders zijn als er sprake is van framing (het openen van andermans site op je eigen site). |
De rechter in de zaak Bikemotion heeft beslist dat het pronken met andermans veren door middel van framed linken niet mag want “op deze manier wordt immers de indruk gewekt dat de informatie van de website van Batavus eigen materiaal van V. [de gedaagde] betreft”.
Geen enkele link is overigens toegestaan als de beheerder van de site op de hoogte is gesteld van de onrechtmatigheid van informatie die achter de link schuilgaat en over de juistheid van deze kennisgeving bovendien in redelijkheid niet te twijfelen is. |
Inderdaad. En volgens mij is het deep-linken (het linken voorbij de hoofdpagina) ook gewoon toegestaan, omdat je dit als site-houder technisch onmogelijk kunt maken. Als je niet wilt dat het gebeurt, dan heb je het dus zelf in de hand om het tegen te houden. _________________ Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb
http://www.uvt.nl/e-law |
|
|
|
 |
Cyclonus
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 18 jun 2004 10:36 Onderwerp: |
|
|
Update: Brein heeft de zaak tegen Zoekmp3 verloren. Dus we kunnen voorlopig gewoon linken naar mp3's
De uitspraak is al weer een paar weken oud, maar ik kan dit jullie natuurlijk niet onthouden. _________________ "And Death shall have no diminion" |
|
|
|
 |
bertvanloo
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 jan 2006 16:07 Onderwerp: |
|
|
Biedt het vonnis van 2 september 2004, Rotterdam, LJN nr. AT4681 uitkomst? _________________ Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd. |
|
|
|
 |
bertvanloo
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 jan 2006 17:23 Onderwerp: |
|
|
Het gaat er om wat je doorlinkt. Het vonnis met het LJN nr. AT4691 (Kanton Rotterdam) is breed in de publiciteit geweest. Het doorlinken van 3 foto's heeft veel centjes gekost. Tegen reclame met mijn website www.bertvanloobv.nl zal ik geen bezwaar maken. _________________ Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd. |
|
|
|
 |
Lexbridge
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 45
|
Geplaatst: ma 13 feb 2006 22:11 Onderwerp: |
|
|
Ik ben absoluut geen expert, maar ik meen mij iets te herinneren van een verschil tussen linken (naar homepage) en deeplinken (naar specifieke content binnen andermans site).
Het had inderdaad ook iets te maken met de vraag in hoeverre het duidelijk was binnen wiens site de surfer zich via de link bevond.
Oef - lang geleden, dit. |
|
|
|
 |
|