kasper
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 12
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 23:05 Onderwerp: Herziening naheffingsaanslag en verzuim (MRB) |
|
|
Beste leden,
In januari heb ik mijn eerste auto aangeschaft. Hiervan heb ik een eerste aanslag ("Tenaamstelling kentekenbewijs") ontvangen op 14 februari 2011. Op 7 maart 2011 heb ik vervolgens een tweede "factuur" ontvangen voor het volledige tijdvak (de eerste "Periodieke betaling"). Helaas was ik wat laat met betalen (ik heb beide betaald op 19 april 2011), waardoor ik op 29 april een naheffingsaanslag heb ontvangen voor de Tenaamstelling kentekenbewijs. Omdat de betaling pas verwerkt kon worden nadat deze naheffingsaanslag was verzonden, heb ik op 9 mei een Herziening naheffingsaanslag ontvangen.
Voor het te laat betalen van de Periodieke betaling heb ik een vervolgens boete ontvangen (gedagtekend 25 mei 2011, maar ontvangen op 19 mei?), omdat het een tweede verzuim betreft.
De boete heb ik inmiddels betaald, maar ik vroeg me (ook in verband met een eventueel bezwaarschrift) af of met de herziening van een naheffingsaanslag ook het eerste verzuim wegvalt? En dat de te late betaling van de eerste Periodieke betaling eigenlijk het eerste verzuim is in plaats van het tweede? Ik neem aan van niet - de betaling van beide periodes was immers nog steeds te laat gedaan, maar zeker weten doe ik het niet. En komt het vaker voor dat de Belastingdienst postdateert? |
|