UUstudent
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: zo 30 dec 2012 17:28 Onderwerp: Herhaalde toepassing van de AVV |
|
|
Naar aanleiding van een casus die ik moet doen heb ik een aantal vragen mbt AVV en concretiserend besluit van algemene strekking.
Voor aan AVV is het vereist dat het een zelfstandige norm inhoudt die voor herhaalde toepassing vatbaar is en algemeen is naar plaats, tijd en persoon.
Nu is het de opdracht om argumenten te noemen waarmee een burger een besluit van een bestuursorgaan (college van B en W) kan aanvechten. Na moet worden gegaan wat voor een soort besluiten er genoemd worden in de casus.
1 van die besluiten is een bepaling in de APV van een gemeente. In deze APV staat
Quote: | In gebieden die zijn aangeven op de kaart die als bijlage 1 bij deze vordering is gevoegd, dienen de voertuigen als bedoeld in art 4.2 te halteren op speciaal daartoe gemarkeerde plaatsen |
De zelfstandige norm is mij duidelijk, echter waaruit blijkt hier de herhaalde toepassing? Het lijkt mij een eenmalig besluit die nageleefd dient te worden.
En hoe kwalificeer je de bijlage bij de APV. Betreft dit een concretiserend besluit van algemene strekking? Of is de bijlage dusdanig met de APV verbonden dat deze niet onlosmakelijk van elkaar kunnen worden gezien en dat dmv conversie de bijlage ook als AVV aangewezen kan worden. Als dit het geval is, dan is de AVV ook niet meer algemeen naar plaats, omdat deze geldt voor de plaatsen die specifiek zijn aangewezen in de bijlage bij de APV.
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe de eisen voor de AVV uitgelegd moeten worden en hoe ik bovenstaande dien te kwalificeren. Het boek is er zelf erg summier over en internet en andere boeken geven mij ook geen duidelijk antwoord. |
|