|
Auteur |
Bericht |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 08 jun 2008 22:15 Onderwerp: |
|
|
Wel interessant dat jij er zo over denkt. Ik zal het eens in overweging nemen maar ik denk niet dat we geheel tot overeenstemming zullen komen. Ik ga morgen even de herhaling van 'Buitenhof' bekijken. Herman Wijffels schijnt zich te hebben uitgelaten over de kwestie Herfkens. Ik hoop dat we wat meer te weten komen.
Edit: nou ik heb even gekeken maar meer dan geen argument wordt vrijwel niet gegeven. Wat een diepgang zeg. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 17:31 Onderwerp: |
|
|
Herkens hoeft huurvergoeding niet terug te betalen
Quote: | Minister Maxime Verhagen concludeert dat Herfkens tegenover zijn departement niet verwijtbaar heeft gehandeld en dat er geen basis is voor terugvordering van de vergoedingen. |
Precies. Herfkens heeft mogelijk wel verwijtbaar gehandeld, maar dan alleen jegens de VN en niet jegens de Staat.
Toevoeging: Kamerbrief inzake betalingen aan mevrouw Herfkens/ uitvoering motie Gill'ard c.s.
Verhagen schreef: | Achteraf kan wel worden vastgesteld dat zowel mevrouw Herfkens als het ministerie zich van tevoren hadden moeten vergewissen van de regelgeving van de VN terzake.
In deze kwestie is sprake van drie relevante verhoudingen, die tussen het ministerie en mevrouw Herfkens, die tussen mevrouw Herfkens en UNDP en de verhouding tussen de VN-lidstaat Nederland en de VN/UNDP. In de verhouding tussen het ministerie en mevrouw Herfkens is er geen sprake van inbreuk op de BZ-regelgeving of van enigerlei verwijtbaar handelen door mevrouw Herfkens; aan mevrouw Herfkens is in overeenstemming met die regelgeving een vergoeding toegekend. Om die reden heb ik U in mijn brief van 22 februari bericht dat er op basis van de toen bekende feiten onvoldoende aanknopingspunten waren om tot juridische actie over te gaan.
In de verhouding tussen mevrouw Herfkens en UNDP is wel sprake van onterecht ontvangen vergoedingen naast het VN-salaris. Mevrouw Herfkens had de vergoedingen immers conform de Staff Regulation 1.2. niet in ontvangst mogen nemen. Ook in de relatie tussen de VN-lidstaat Nederland en de VN is er sprake van een onterecht gedane betaling. Als VN-lidstaat wordt Nederland geacht zich te onthouden van handelingen die indruisen tegen de letter of de geest van de VN-regelgeving. Het ministerie had de vergoedingen dus niet behoren te betalen. Er is daarom sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid. |
Herfkens doet nu boete jegens de VN door een jaar lang voor niets te werken. Ik ben benieuwd op welke manier de Nederlandse staat boete gaat doen... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Alma Mater
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: vr 29 aug 2008 23:17 Onderwerp: |
|
|
Ik was benieuwd uit hoeveel uren dat jaar bestaat. _________________ CAVE CANEM |
|
|
|
 |
|