|
Auteur |
Bericht |
Desperado
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 22:46 Onderwerp: Herberekening alimentatie. |
|
|
Hallo,
Ik ben in 2002 gescheiden, heb uit dit huwelijk een dochter(1993).
Ik ben in 2005 weer gehuwd en wij verwachten een kind in 2008.
Ik betaal partner en kind alimentatie en vroeg mij af, nu de gezinssamenstelling verandert of het goed is een herberekening te laten uitvoeren.
Destijds is het echtscheidingsconvenant samen bij de zelfde advocaat geregeld en ik heb het gevoel dat ik veel te veel betaal. Elke maand teer ik in op mijn spaarrekening. Zonder elke maand geld van deze spaarrekening te halen zou ik het elke maand niet redden. Mijn ex werkt 2 halve dagen in de week en is niet gemotiveerd meer te gaan werken.
Wat kan ik het beste doen
Desperado |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 23:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi Desperado,
Volgens mij kun je gewoon een verzoekschrift tot herziening van de beschikking vragen waarbij de alimentatie is geregeld. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 17 sep 2007 20:10 Onderwerp: |
|
|
maar bij een wijzigingsverzoek dient er wel sprake te zijn van gewijzigde omstandigheden, bijv dat je inkomen enorm is gedaald. dat jij een nieuw kind krijgt ontslaat je niet van je verplichting naar je andere kind. je kunt bij een advocaat wel een berekening laten maken. waren er destijds bepaalde redenen dat je ex niet meer kon werken? bijv omdat je dochter nog op de basisschool zat of omdat ex ziek is oid? wellicht is dat nu anders. (je kunt een advocaat vinden via www.hetjl.nl).
wat betreft partner ali; die hoef je niet meer te betalen als zij gaat samenwonen met een ander. |
|
|
|
 |
|