|
Auteur |
Bericht |
Kevin86
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 11:16 Onderwerp: Heraansluiting gas/stroom aanmaning |
|
|
Beste mensen,
ik woon sinds september samen met mijn vriendin. Voordat wij er gingen wonen heeft er een huurder ingezeten die niets betaald heeft en krijg regelmatig aanmaningen binnen. Nu was dus ook de electriciteit en gas aansluiting afgesloten. Dit heb ik opnieuw moeten laten aansluiten door enexis. Nu krijg ik een factuur binnen voor het heraansluiten van deze zaken.
Nu is mijn vraag.. moet ik die kosten nu betalen of zijn deze kosten voor de vorige huurder?
Ik heb namelijk geen schuld aan het feit dat het is worden afgesloten.....
Met vriendelijke groet,
Kevin |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 11:24 Onderwerp: |
|
|
Deze kosten zijn voor Enexis, deze hadden jullie nooit mogen afsluiten. |
|
|
|
 |
Kevin86
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 12:17 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Deze kosten zijn voor Enexis, deze hadden jullie nooit mogen afsluiten. |
Bedankt voor je spoedige reactie!
Maar nog even voor de duidelijkheid: Ze hebben mij niet afgesloten maar de vorige huurder. Ik heb weer een nieuw contract met essent afgesloten voor de levering van stroom en gas. Enexis is vervolgens weer gekomen om een heraansluiting uit te voeren.
Naar mijn mening is het ook niet mijn schuld dat het afgesloten is geweest en vind ik dus eigenlijk ook dat ik niet hoef te betalen voor een heraansluiting....
Mvg,
Kevin |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 16:07 Onderwerp: |
|
|
Staat hier iets over de de voorwaarden van de leverancier? De leverancier werkzaamheden verrichten in opdracht van jou. Afhankelijk van wat er precies in de algemene voorwaarden staat, denk ik dat je het wel moet betalen. Als je het er niet mee eens bent doe dat dan door op de rekening te zetten 'onder protest'. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 19:05 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me dat de leverancier recht heeft op betaling van de heraansluitingskosten (tenzij de voorwaarden van de leverancier anders zeggen). Misschien kun jij de kosten verhalen op de verhuurder. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|