|
Auteur |
Bericht |
Cassini
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 jun 2013 20:34 Onderwerp: Hennepkwekerij opgerold 100 planten.. Wat te doen? |
|
|
Beste Juristen,
Hierbij even een advies voor wat te doen gevraagd.
Mijn zusje en moeder wonen gezamelijk in een woning. Ik heb recent een rugoperatie gehad dus mijn moeder woont tijdelijk bij mij ter verzorging. Mijn zusje heeft in de tijd dat mijn moeder bij mij was een hennepplantage op de slaapkamer gezet . ongeveer 100 planten, deze zijn vannacht in beslag genomen door Politie.
Mijn moeder wist van niets en er is nu ook grote ruzie tussen mn zusje en moeder. Mn moeder woont in huurwoning, mijn zusje is wel bereid om alles op zich te nemen. Maar in hoeverre kan mijn zusje aansprakelijk worden gesteld?
Alvast dank voor het bericht! |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 27 jun 2013 11:04 Onderwerp: |
|
|
Het meest vervelende element van dit verhaal is dat een verhuurder het bestaan van een hennepplantage kan aangrijpen om via de rechter de huurovereenkomst te ontbinden. Zo'n vordering tot ontbinding wordt in het overgrote deel van de gevallen toegewezen.
Op 9 december 2005 (LJN AU3255) heeft de Hoge Raad uitgemaakt dat zo'n ontbinding ook mogelijk is terwijl een van de huurders niet op de hoogte was van de hennepplantage.
Het belangrijkste lijkt mij om in overleg met de verhuurder te treden om te voorkomen dat deze een vordering tot ontbinding van de huurovereenkomst indient. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 27 jun 2013 12:31 Onderwerp: |
|
|
Je zusje zal volledig aansprakelijk gesteld worden door het OM. Daarbij is de kans groot dat het OM de 'winst' die is genoten door het kweken van de hennep zal gaan vorderen. Het OM gaat de winst berekenen aan de hand van een schatting van het aantal oogsten. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 27 jun 2013 19:29 Onderwerp: |
|
|
En aan de hand van deze winst kan de rechtbank beslissen dat het (door het OM berekende) voordeel door je zusje aan de staat moeten worden betaald.
Om dit geld binnen te halen kan er beslag gelegd worden op haar spullen, bankrekening, loon, etc. |
|
|
|
 |
|