Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 22:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help ik ben opgelicht !
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
latino

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 1:47    Onderwerp: Help ik ben opgelicht ! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen ik zit met een probleem..heb iets heel doms gedaan.

Ik was een gezin tegengekomen van 2 kinderen en 2 vrouwen en een man uit Frankrijk (aan zijn kenteken te zien) in Rotterdam.
ze boden mij goud aan, ze spraken engels..zij zweerde dat het echt goud was en zei dat hij geen geld heeft voor zijn terugreis (benzine) en om eten te kopen voor zijn gezin.
hun stem klonk zo vertrouwelijk, en treurig.

Ik had hem 200 euro gegeven voor 8 ringen van 15 gram met goudstempel en 18 karaat stempel en twee kettingen met ook goudstempel en 18k stempel het leek allemaal echt want ik had in mijn gedachten dat ik het bij de juwelier zou verkopen en dat het mij dus meer geld zou opleveren.

Aangekomen bij de juwelier zeiden ze dat het nep goud was
en mij helemaal niks opleverd... Ik ben zwaar opgelicht.
echt balen! wat kan ik het beste doen in dit situatie...?

ik heb wel stiekem een foto gemaakt waar ze duidelijk erop staan..en hun kenteken genoteert. dat zijn de enige bewijzen.

Laatst aangepast door latino op za 16 jun 2007 3:02, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 1:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Fransen die Engels spreken en op straat goud aanbieden met een zielig verhaal. Eigenlijk verdien je niet beter, [belediging verwijderd]

Dat laat natuurlijk onverlet dat je aangifte kunt doen en wat mij betreft ook zou moeten doen. Het zal namelijk vast niet de eerste keer zijn dat ze dit doen en domme mensen zijn nu eenmaal schering en inslag.

Je hebt in ieder geval foto's gemaakt, dat pleit dan weer voor je, al vraag ik me af als je dan toch zo achterdochtig was dat je foto's nam (kennelijk vertrouwde je het zelf ook niet helemaal) waarom je dan toch ingaat op zo'n deal.
latino

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 2:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marco Knol schreef:
Fransen die Engels spreken en op straat goud aanbieden met een zielig verhaal. Eigenlijk verdien je niet beter, want allemachtig, wat ben jij dom.

Dat laat natuurlijk onverlet dat je aangifte kunt doen en wat mij betreft ook zou moeten doen. Het zal namelijk vast niet de eerste keer zijn dat ze dit doen en domme mensen zijn nu eenmaal schering en inslag.

Je hebt in ieder geval foto's gemaakt, dat pleit dan weer voor je, al vraag ik me af als je dan toch zo achterdochtig was dat je foto's nam (kennelijk vertrouwde je het zelf ook niet helemaal) waarom je dan toch ingaat op zo'n deal.

zo dom ben ik weer niet, maar wel dat iemand me soms best wel behoorlijk kan verleiden..

Dat foto's heb ik opgenomen omdat ik op dat moment niet dacht aan nepgoud wel voor het geval dat het gestolen kan zijn.
latino

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 2:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik aangifte doe wat kan de politie nou doen..? Rolling Eyes
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 2:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In theorie kunnen ze heel hard op zoek gaan naar de daders.

In de praktijk zal dat niet gebeuren denk ik....

Maar aangifte doen kan nooit kwaad. Mochten ze bijvoorbeeld voor iets anders worden opgepakt, dan is iniedergeval bij de poilitie bekend dat jij ook slachtoffer van ze bent.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 8:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politie kan ik elk geval even de moeite nemen het kenteken na te trekken, lijkt me.
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 9:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mocht er vaker aangifte gedaan worden met een soortgelijk verhaal, dan zullen ze op een gegeven moment er wel een keer actief achter aan gaan.

In dat geval is elk stukje info nuttig. Dus ik zou het zeker aan de politie doorgeven met helaas dus wel het risico ook dat ze er niets mee doen. Maar dan heb jij je burgerplicht gedaan.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het ook wel normaal dat onze vragensteller aangifte doet. Want hij is tenslotte wél opgelicht.
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[belediging verwijderd]

Als je namelijk de foto's hebt gemaakt vanwege wat je zegt ben je schuldig aan schuldhelding, hetgeen strafbaar is gesteld middels artikel 417bis Sr.

Ik zou me bij het aangifte doen dus vooral aan je eerste verhaal houden, anders kun je meteen aangehouden worden. Twisted Evil
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 14:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Latino,
[belediging verwijderd]
Met vallen en opstaan wordt men groot...
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hadden we niet afgesproken dat we ons terughoudend zouden opstellen met het leveren van commentaar op het al dan niet dom zijn van vragenstellers? Hij weet inmiddels wel dat het niet het handigste gedrag van hem was. Hij vraagt juridisch advies.
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Houden we het wel een beetje gezellig? Als je meent dat deze vraag geen serieus antwoord behoeft, onthoud je je dan a.u.b. van commentaar.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn reactie ‘Je hebt in deze dom gehandeld’, was niet beledigend bedoeld. Integendeel, ik heb getracht in de daarboven gemaakte opmerking ‘je bent toch dom’ de noodzakelijke nuance aan te brengen. Ik zie het als een serieus antwoord.
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gelijk. Stellen dat iemand dom heeft gehandeld is iets heel anders dan stellen dat iemand dom is. Gezien het eerste bericht van TS had het kunnen blijven staan.

Mijn excuses daarvoor. Smile
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 19:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je, Duch.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds