Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 21:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help huurrecht
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shenur

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 16:06    Onderwerp: Help huurrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben van school een casus gehad. Ik ben absoluut niet bekend met het huurrecht. Hebben we nooit gehad. Ik moet een presentatie geven over een casus. En een antwoord geven op alle vragen. Ik heb zo ongeveer antwoord op de meeste vragen gevonden. Ik kom maar niet uit met twee vragen, het gaat om vraag 6 en 7. Please kan iemand mij uit de brand helpen. Ik zocht ook naar exacte jurisprudentie voor vraag 6 daar kon ik niets vinden.

Dit is de casus:

Mevrouw x en haar zoon Pim (30 jaar) wonen samen in een Amsterdams huurhuis van één van de grote corporaties. Indertijd is een huurcontract afgesloten door de al jaren overleden echtgenoot van mevrouw x. Nu is al bijna drie maanden geleden de huur voor het laatst betaald. Op aanmaningen is tot nu toe niet gereageerd. Het adres is bij de corporatie ook op een andere wijze bekend. Buren hebben al eens geklaagd dat ze overlast van met name de zoon hebben. Er komen daar veel mensen langs op bezoek, ze bellen soms verkeerd aan, de hasjlucht hangt op de trap en ’s avonds laat is er nog veel lawaai en drukte. De corporatie verdenkt de zoon er van te dealen. Van de buren hoort de medewerker van de corporatie dat ze mevrouw x al een tijd niet meer gezien hebben. Later blijkt dat mevrouw x al een halfjaar geleden is overleden.

1. Beschrijf wat de mogelijkheden voor mevrouw zijn om in het huis te kunnen blijven wonen.
2. Beschrijf hoe de woningcorporatie zal/kan reageren op de huurachterstand.
3 Beschrijf hoe het beleid is van Amsterdamse corporaties om huurachterstand tegen te gaan.
4 Beschrijf hoe de woningcorporatie omgaat met de klachten van de buren.
5 Stel dat Pim en zijn buren bij dezelfde corporatie huren. Hoe zou dan de overlast voor de buren opgelost kunnen worden?
6 Stel dat de kantonrechter een ontruimingsbevel heeft afgegeven. Wanneer de woning wordt opengebroken treffen ze er een ravage aan. Pim is nergens te bekennen. Naast het verlies aan huur kost het leegruimen en opknappen van de woning ook nog eens
€15.000. Hoe zou de corporatie Pim kunnen laten betalen?
7 Wat moet de corporatie met de spullen van Pim doen die zij nog aantreffen in de woning op het moment dat er wordt ontruimd door / namens de corporatie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 16:53    Onderwerp: Re: Help huurrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Interessante vraag, die vraag 1; "geen, want ze is dood" is het eerste dat bij mij opkwam.

Heb je al enig idee over je mogelijke antwoord op de vragen 6 en 7?
shenur

BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 17:19    Onderwerp: Re: Help huurrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

lawyer schreef:
Interessante vraag, die vraag 1; "geen, want ze is dood" is het eerste dat bij mij opkwam.

ik heb bij vraag 7 het antwoord gevonden tenminste zonder wettelijke grondslag

De ontruiming vindt plaats nadat de verhuurder dit via een gerechtelijke uitspraak heeft kunnen afdwingen. De ontruiming wordt op verzoek van de verhuurder (opdrachtgever tot ontruiming) uitgevoerd door de deurwaarder.
Tot nu toe melden deurwaarders woningontruimingen bij de gemeente, waarna de afdeling Openbare Werken zorgt voor verwijdering, vervoer en opslag van de inboedel.
De huidige gang van zaken op gebied van inboedelverwijdering kent een aantal belangrijke nadelen:
• *
de woningontruimingen vergen veel gemeentelijke inzet;

• *
de gemeente moet in de meeste gevallen de kosten van verwijdering, vervoer, opslag en vernietiging betalen.
Hierbij moet worden bedacht dat de ontruiming primair een conflict is tussen de huiseigenaar (opdrachtgever tot ontruiming) en de huurder. De gemeente is hierbij geen partij.
shenur

BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 17:40    Onderwerp: Re: Help huurrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

lawyer schreef:

bij vraag 1 dat gaat over de zoon of hij thuis kan blijven wonen dat was een foutje
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds