|
Auteur |
Bericht |
Jack90
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2012 13:30 Onderwerp: Help, zit vast in de huur van bedrijfsruimte |
|
|
Ik heb een casus waar ik gewoon niets van snap....
"De heer A huurt een bedrijfsruimte in het centrum van Rotterdam van de heer B, waar hij een cafetaria in begint. Zij maken geen afspraken over de duur van de overeenkomst. Door de economische crisis vallen de inkomsten echter tegen en het gaat zelfs zo slecht dat A besluit de zaak na drie jaar al te sluiten. Hij zegt de huur op met een opzegtermijn van drie maanden. B gaat hier niet mee akkoord."
Waarom gaat B niet akkoord?
en
Wat kan A doen indien hij de huur niet meer kan opbrengen en B niet akkoord gaat met voortijdige beëindiging van de overeenkomst?
Ik heb zelf al flink zitten spitten en al wel wat antwoorden gevonden maar ben absoluut niet zeker of ik op het juiste spoor zit.... Dus graag wat hulp  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2012 14:14 Onderwerp: |
|
|
Waarom gaat b niet akkoord?
Begin eens in boek 7 BW, titel 4.. |
|
|
|
 |
Jack90
|
Geplaatst: do 22 mrt 2012 17:12 Onderwerp: vraag 1 opgelost |
|
|
Bij vraag 2 zit ik nog vast, wat kan A doen als B weigert. Ik neem aan dat hij naar de kantonrechter kan stappen, maar hij zit toch echt vast aan die 5 jaar termijn van een huurovereenkomst voor een bedrijfsruimte.
Hij heeft natuurlijk de economische problemen maar als de verhuurder blijft weigeren.... wat kan je dan nog uitrichten bij de kantonrechter? het recht staat toch echt aan de kant van de verhuurder... toch??
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
japp0ls
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 1
|
Geplaatst: zo 25 mrt 2012 16:05 Onderwerp: |
|
|
Vergeet niet om ook buiten boek7 te kijken wanneer daarin geen antwoord is te vinden... Uit de losse pols, ofwel gokje, maar als je niet meer kan betalen kan je faillissement aanvragen en de curator kan dan de huur opzeggen (39 Fw d8 ik). |
|
|
|
 |
Jack90
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2012 17:06 Onderwerp: Helemaal top! |
|
|
Dank voor de hulp, ik heb nog een heel aantal andere artikelen erbij kunnen vinden.
Inmiddels 2 antwoorden op de vraag, wat hij kan doen als verhuurder weigert.
Onderverhuur en faillissement
Nogmaals dank voor het zetje in de goede richting  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2012 19:06 Onderwerp: |
|
|
Geen dank  |
|
|
|
 |
|