|
Auteur |
Bericht |
Joyce85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 07 sep 2011 15:43 Onderwerp: Help! Uitspraken/vonnissen in zaken tegen Microsoft |
|
|
Help! Uitspraken/vonnissen in zaken tegen Microsoft'
Ik ben op zoek naar vonnissen/uitspraken in zaken tegen Microsoft die zijn aangespannen door partijen die het niet eens waren met een audit die door Microsoft werd afgedwongen.
Kan iemand mij hierbij helpen. Het is voor een opdracht en ben ten einde raar, gezien ik geen geschikte uitspraken kan vinden.
Help me !
Gr |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 11 sep 2011 14:55 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een aantal binnenlandse en buitenlandse jurisprudentiedatabanken doorzocht maar ik heb niks gevonden. Op Google zijn wel een aantal artikelen en blogposts over te vinden, maar nergens referenties naar zaken.
Kan je vertellen wat voor opdracht het precies is? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 3:03 Onderwerp: |
|
|
Wat voor partijen, wat voor audit, waar gaat dit over? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 15 sep 2011 12:15 Onderwerp: |
|
|
Het gaat, voor zover ik het begrijp, over over softwareaudits. Microsoft heeft blijkbaar clausules in haar licenties die iets zeggen in de trant van: Als jij onze software gebruikt, ga je akkoord met deze licentie en mogen wij wanneer wij willen op jullie kosten een softwareaudit uitvoeren. Bij die softwareaudit worden de softwarelicenties van het bedrijf gecontroleerd.
Het blijkt dat Microsoft de audit als dwangmiddel gebruikt. In het geval van conflict een misschien ongerelateerde zaak, zegt Microsoft: Als jullie niet akkoord gaan, laten we gewoon een audit uitvoeren.
TS, klopt dit? |
|
|
|
 |
|