|
Auteur |
Bericht |
Bones
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
Berichten: 9
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 18:20 Onderwerp: Handlingkosten bij bestellen webwinkel |
|
|
Hallo allemaal,
ik vroeg me het volgende af:
Ik heb een bestelling gedaan bij een webwinkel. Na de bestelling te hebben geplaatst en afgerekend te hebben, zag ik dat er handlingkosten gerekend waren (ja weet ik dom, had beter op moeten letten). Dit werd er automatisch bij gerekend. In de voorwaarden staat ergens een regeltje dat bij bestellingen onder de €35, er €5,95 extra administratie- en logistieke kosten betaald moeten worden. Na een email verstuurd te hebben waarin ik daar een uitleg over vroeg, kreeg ik als antwoord dat er anders niet genoeg marge op zit (lees: procentueel wel, maar als werkelijk bedrag niet tikt dit niet aan). Nu vind ik dit inherent aan het hebben van een webshop en het aanbieden van artikelen onder de €35, maar ik vroeg me af of hier iets over geregeld is in het consumentenrecht. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 21:04 Onderwerp: |
|
|
Men moet vóórdat de bestelling wordt geplaatst alle prijzen (inclusief dus administratiekosten) expliciet melden. Alleen verstoppen in de algemene voorwaarden is niet toegestaan. Art. 7:46c BW.
Zolang je nog geen bevestigingsmail hebt gehad van je bestelling, mag je deze kosteloos annuleren. Art. 6:227c lid 2 BW.
Na ontvangst van het product mag je binnen zeven werkdagen het product retourneren. Je moet dan je geld terugkrijgen, dus ook de administratiekosten. Art. 7:46d BW. Wel zul je dan waarschijnlijk de kosten van het terugzenden zelf moeten betalen (meestal is dit zo, check hun algemene voorwaarden even). De vraag is dan of dat opweegt tegen de administratiekosten. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
Bones
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
Berichten: 9
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 17:36 Onderwerp: |
|
|
hij is al verstuurd, dus ik stuur hem niet terug. Wel zal ik contact opnemen met het bedrijf. Ze mogen dus allerlei rare ondefinieerbare kosten claimen om de marge te vergroten, zolang ze dit dus van tevoren aangeven. Dank voor de reactie. |
|
|
|
 |
|