|
Auteur |
Bericht |
Summer
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 108
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 16:41 Onderwerp: Handel drijven onder een verlopen KvK-nummer Strafbaar? |
|
|
Ik heb een geschil met een verkoper. Het gaat om een web-shop. Ik heb zijn kamer van koophandel nummer op laten vragen en daar staat in dat de verkoper al 5 jaar is uitgeschreven bij het handelsregister. De verkoper handelt al 5 jaar onder een verlopen kamer van koophandel nummer. Op zijn site staat aangegeven dat hij gewoon staat ingeschreven. Is dit strafbaar? |
|
|
|
 |
Freankie
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 20
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 18:42 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij valt een vals KvK-nummer hier ook onder.
Art. 255 Sr.
1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.
3. Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 19:36 Onderwerp: |
|
|
Dit is artikel 225 Sr. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 20:07 Onderwerp: |
|
|
art 47 Handelsregisterwet 2007: Het is verboden te handelen in strijd met dan wel niet te voldoen aan een bij of krachtens deze wet gestelde verplichting tot het doen van een opgave ter inschrijving in het handelsregister.
Dat is hetzelfde artikel als art 28 lid 1 Handelsregisterwet 1998.
En die zie je weer genoemd in art 1 sub 3 van de Wet op de Economische Delicten. Art 2 lid 3 WED zegt dan dat de economische delicten die genoemd zijn in art 1 sub 3 WED misdrijven of overtredingen zijn al naar gelang zijn in de desbetreffende voorschriften als misdrijf dan wel als overtreding zijn gekenmerkt.
Maar hoe deze gedraging dan betiteld moet worden zie ik niet. Ik vermoed dat het een overtreding is. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Freankie
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 20
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 22:14 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Dit is artikel 225 Sr. |
Kennelijke verschrijving  |
|
|
|
 |
|