|
Auteur |
Bericht |
kilt_sog
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 10:44 Onderwerp: HR 9 oktober 1992, NJ 1994/535 |
|
|
Goedendag,
Geen idee of ik op de juiste plek zit but here it goes...
Bovenstaande zaak (De Des-zaak) is een arrest betreffende alternatieve causaliteit en aansprakelijkheid. Nu moet ik dit arrest kennen. Dat wil zeggen kunnen vertellen wat de belangrijke aspecten zijn in de zaak, wat er gebeurt is etc. etc.
Kan iemand mij op weg helpen? wellicht met een link naar samenvatting of een simpele uitleg?
Bij voorbaat... |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 10:51 Onderwerp: |
|
|
Je zou ook het arrest kunnen lezen  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
kilt_sog
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 11:59 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je zou ook het arrest kunnen lezen |
Dat ben ik momenteel ook aan het doen, echter ben ik lerende dus zoek ik een ondersteunend schrijven.
Zoiets als dit Quote: | http://www.advocatie.nl/page?1,744 |
Mijn dank is groot.
MvG
PS: Hoe zoekt u dan (misschien ben ik niet de slimste googlaar) ik krijg het niet voor elkaar om binnen aanzienlijke tijd bijvoorbeeld NJ1994/286 te vinden (maassluiszaak) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 22:56 Onderwerp: |
|
|
Je tikt bijvoorbeeld als zoekopdracht: "NJ 1994/286" (dus met die aanhalingstekens).
Het echte arrest pluk je bijvoorbeeld van Kluwer Plaza. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
kilt_sog
|
Geplaatst: do 29 mrt 2007 13:23 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je tikt bijvoorbeeld als zoekopdracht: "NJ 1994/286" |
Ik ben bekend met verscheidene google-technieken echter is er niets bruikbaars te vinden.
Ik vroeg me daarom af of er iemand actief is die mij naar een specifiek adres kan verwijzen waar dit soort zaken te vinden zijn. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 29 mrt 2007 19:36 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij gaat het het snelst als je al die moeite even in het lezen van het arrest zelf stopt Zo ingewikkeld is het namelijk niet. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
kilt_sog
|
Geplaatst: ma 02 apr 2007 8:37 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Volgens mij gaat het het snelst als je al die moeite even in het lezen van het arrest zelf stopt Wink Zo ingewikkeld is het namelijk niet. |
Daar heeft u gelijk in echter vroeg ik juist om het arrest:
Quote: | PS: Hoe zoekt u dan (misschien ben ik niet de slimste googlaar) ik krijg het niet voor elkaar om binnen aanzienlijke tijd bijvoorbeeld NJ1994/286 te vinden (maassluiszaak) |
Het ging mij erom hoe ik (kosteloos) snel een arrest kon vinden op het internet. Mijn initiële vraag was inderdaad omtrent verder uitleg
Toch bedankt! _________________ Ik ben van na de oorlog,
laten we dat zo houden.. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 02 apr 2007 8:59 Onderwerp: |
|
|
kilt_sog schreef: | Het ging mij erom hoe ik (kosteloos) snel een arrest kon vinden op het internet. |
Het antwoord is "in principe niet, behalve als het vanaf 1999 is en je geluk hebt, dan staat het op Rechtspraak.nl".
Er zijn databanken met alle arresten, maar daar moet je voor betalen - of naar een bieb van een juridische faculteit.
Soms staan arresten online bij de site van een vak of op bij een site over een bepaald juridisch thema. Maar die zijn niet noodzakelijkerwijs compleet natuurlijk.
Arnoud |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 02 apr 2007 22:52 Onderwerp: |
|
|
Hebben jullie op de HR geen toegang tot Kluwer Plaza, dan? Want hoe kan men nu een arrest (dat Maassluisarrest) opgeven als het zo lastig wordt het te vinden? Heb je het ook niet in een arrestenbundel?
Desgewenst wil ik het wel even voor je van KP plukken. Stuur dan maar even een pb. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
kilt_sog
|
Geplaatst: di 03 apr 2007 13:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Hebben jullie op de HR geen toegang tot Kluwer Plaza, dan? Want hoe kan men nu een arrest (dat Maassluisarrest) opgeven als het zo lastig wordt het te vinden? Heb je het ook niet in een arrestenbundel? |
1 ja, we hebben toegang
2 nee, ik heb geen bundel
Quote: | Het ging mij erom hoe ik (kosteloos) snel een arrest kon vinden op het internet. |
Ik werk veel en zit zodoende nog wel eens op plekken waar ik dus geen toegang heb (of in ieder geval niet dat ik weet) tot deze databank. Ik wilde het destijds snel hebben dus ik dacht ik vraag het hier gewoon. Overigens is het niet meer nodig, dus bij deze bedankt. _________________ Ik ben van na de oorlog,
laten we dat zo houden.. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 03 apr 2007 22:41 Onderwerp: |
|
|
Je zou bij je instelling eens kunnen navragen of ze geen vpn-access bieden. Ik kan bijvoorbeeld vanaf huis via de vpn-verbinding ook in Plaza en allerlei andere handige databanken waar je normaalgesproken alleen op de uni bij kunt.. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|