|
Auteur |
Bericht |
Johnsonandjohn
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: vr 21 jun 2013 0:47 Onderwerp: Gronden van het bezwaarschrift |
|
|
Ik ben het oneens met een beschikking, en ik ga daarom bezwaar maken. Het betreft overigens slechts een 'waarschuwing' zonder enige consequenties, dus ik hoop niet dat ik niet-ontvankelijk verklaard wordt in mijn bezwaar vanwege onvoldoende (proces)belang ofzo, maar dat terzijde.
Hoe dan ook, ik heb m'n bezwaarschrift net af, en eigenlijk lijkt het nu meer op een pleidooi dan een kort en bondig bezwaarschriftje (doch is het vooralsnog slechts twee pagina's). De bronnen op het internet vermelden weliswaar dat je de gronden moet vermelden en eventueel bewijsstukken moet leveren, maar niets spreekt voor zichzelf - dat moet je zelf doen, maar moet dit nu in het bezwaarschrift of tijdens het horen? Ik vrees enerzijds dat ik tijdens het horen slechts wordt beperkt in het antwoorden van vragen en geen gelegenheid krijg tot het pleiten van mijn zaak, en anderzijds dat ik het bezwaarschrift te bondig maak.
Vooralsnog is mijn opbouw als volgt:
"Mijn eerste grief richt zich op het feit dat ik de procedures heb nageleefd conform de huisregels van [Instantie] (voortaan: [afkorting]) en de [Bestuursorgaan].
- [Bewijsstuk 1, toelichting en de gevolgtrekkingen daarvan, verwijzing naar bijlage]
- [Bewijsstuk 2, toelichting en de gevolgtrekkingen daarvan, verwijzing naar bijlage]
[conclusie]"
En zo ook bij de twee andere grieven.
Het probleem is dat het een en ander in leerboeken en het internet mij heeft doen geloven dat het slechts beperkt moet worden tot die ene eerste zin, en de verwijzing naar de bijlagen. Wat klopt? |
|
|
|
 |
Deirdre D
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 21 jun 2013 1:06 Onderwerp: |
|
|
Je hebt geen besluit (=beschikking) ontvangen, maar een waarschuwing. Dus een 'vooraankondiging'. Je moet iets doen of nalaten. Als je het daar niet mee eens bent, dan dien je een zienswijze in. Dat zou in die brief 'waarschuwing' kunnen staan. Een zienswijze mag net zo lang zijn als jij vindt dat je aan woorden nodig hebt. De procedure is dat het bestuursorgaan jouw zienswijze meeneemt in het vervolgtraject. Dat vervolg is een beschikking (-besluit) en dat is vatbaar voor bezwaar en beroep. Of er komt geen beschikking, omdat het bestuursorgaan tot inzicht komt dat handhaving niet van toepassing is. Wel handig om dat laatste schriftelijk te laten bevestigen door het bestuursorgaan. |
|
|
|
 |
Deirdre D
|
Geplaatst: vr 21 jun 2013 1:06 Onderwerp: |
|
|
Je hebt geen besluit (=beschikking) ontvangen, maar een waarschuwing. Dus een 'vooraankondiging'. Je moet iets doen of nalaten. Als je het daar niet mee eens bent, dan dien je een zienswijze in. Dat zou in die brief 'waarschuwing' kunnen staan. Een zienswijze mag net zo lang zijn als jij vindt dat je aan woorden nodig hebt. De procedure is dat het bestuursorgaan jouw zienswijze meeneemt in het vervolgtraject. Dat vervolg is een beschikking (-besluit) en dat is vatbaar voor bezwaar en beroep. Of er komt geen beschikking, omdat het bestuursorgaan tot inzicht komt dat handhaving niet van toepassing is. Wel handig om dat laatste schriftelijk te laten bevestigen door het bestuursorgaan. |
|
|
|
 |
Deirdre D
|
Geplaatst: vr 21 jun 2013 1:07 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
 |
|