|
Auteur |
Bericht |
Anna11
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 aug 2008 16:26 Onderwerp: Grafrecht |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben nieuwd op dit forum,en hopelijk kan ik hier wat wijzer worden.
Mijn vader is 12 jaar terug overleden,mijn ouders waren gescheiden en heeft een broer van mijn vader zijn grafrechten gekregen.
Door omstandigheden heb ik jaren geen conctact gehad met de familie van mijn vader,sinds een aantal jaar wel weer en zo ook met de broer van mijn vader.
Een tijd terug vroeg hij me of ik de grafrechten wilde overnemen,ik heb hier een tijdje overna gedacht en heb laatst gezegt dat ik het graag wilde overnemen, Helaas kreeg ik nu te horen dat hij het zelf wilde houden. Het is voor mij heel veel emotionele waarde en wil ik het heel graag hebben.
Nu heb ik zojuist contact gehad met de beheerder van de begraafplaats waar mijn vader ligt en hij zagt dat het graf sowiso tot 2016 moet blijven staan,mijn oom kan er ook verder niks mee doen. Nu ik heb aangegeven ben ik de eerst rechtige als het eenmaal 2016 is ook als mijn oom komt te overlijden ben ik de eerst rechtige. Verder kon ik met alleen toestemming van mijn oom de graf rechten krijgen. Klopt dit allemaal en is er echt helemaal niks aan te doen om toch de graf rechten te krijgen. Het is mijn vader en zo belangrijk voor mij....als ik niks aan het graf doe laten ze het maar verslonzen heb ik het idee en ik ben zo bang dat ik erop een dag komt en het graf uitgruimd is....
Wie kan me helpen,alvast heel erg bedankt! |
|
|
|
 |
Anna11
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 aug 2008 10:57 Onderwerp: |
|
|
Niemand die me hier kan helpen?  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 13 aug 2008 13:36 Onderwerp: |
|
|
Ik weet hier weinig van, maar het lijkt me dat je tot 2016 geen probleem hebt omdat de grafrechten al zijn betaald, en dat jij in 2016 de eerste bent om voor de volgende 10 jaar (of zo) te mogen betalen.
Wat is het probleem? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
fiasc o
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 150
|
Geplaatst: do 14 aug 2008 10:10 Onderwerp: |
|
|
Uit de wet (met name artt 28, 29) maak ik op dat de beheerder gedoeld heeft op het feit dat een recht voor de periode van minimaal 20 jaar gevestigd wordt. Als je oom overlijdt is het mogelijk het grafrecht over te nemen. Hij kan echter ook vrijwillig afstand doen van het recht, maar uit je bericht maak ik op dat hij dat niet (meer) wil. Wellicht dat je meer kans maakt als je aan kan tonen dat je oom het graf daadwerkelijk laat 'verslonzen'.
Maar ook ik weet hier niet veel van, het is in ieder geval handig als je precies laat weten wat je wilt (bereiken). |
|
|
|
 |
|