|
Auteur |
Bericht |
Timmy
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 feb 2010 18:12 Onderwerp: Gevolgen subsidiaire hechtenis? |
|
|
Ik zou graag willen weten wat de eventuele gevolgen zijn van een subsidiaire hechtenis i.p.v. een geldboete (Indien ik deze niet kan voldoen). Voor deze veroordeling heb ik helaas al een aantekening.
Alvast bedank! |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: di 23 feb 2010 15:25 Onderwerp: |
|
|
Bedoelt u subsidiair hechtenis, of bedoelt u vervangende hechtenis? |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 23 feb 2010 16:01 Onderwerp: |
|
|
Gezien de vraag duidt hij op vervangende hechtenis. De gevolgen hiervan zijn dat u die vervangende hechtenis zult moeten uitzitten in de gevangenis. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Timmy
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 0:10 Onderwerp: |
|
|
Hiermee bedoel ik een hechtenis in plaats van een geld boete. Indien ik er voor kies om niet te betalen (Aangezien het een hoog boetebedrag is). Komt de geld boete dan te vervallen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 2:55 Onderwerp: |
|
|
Er zal volgens mij eerst worden geprobeerd om de boete op jouw bezittingen te verhalen door middel van beslaglegging en executieverkoop. Lukt dan niet, dan kan de vervangende hechtenis ten uitvoer worden gelegd. Wordt een deel van het boetebedrag geïnd, dan wordt de duur van de vervangende hechtenis evenredig vermindert. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Timmy
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 16:31 Onderwerp: |
|
|
In de brief van Justitie word gesproken over een "Subsidiaire hechtenis" indien de boete niet word betaald. |
|
|
|
 |
|